Companiile software ca SAP, Adobe Systems si Salesforce au obtinut miliarde de dolari in urma vanzarii de obligatiuni, o premiera in istoria companiilor. Aceste mutari vin la un an dupa ce giganti ca Microsoft au obtinut miliarde dolari din vanzarea de obligatiuni.

Motivatia de a vinde obligatiuni este diferita pentru companiile IT, care de obicei prefera sa obtina capital prin vanzarea de actiuni.

Obligatiunile au devenit o optiune de finantare mult mai atractiva deoarece ratele de interes sunt scazute.

Mutarea vine dupa ce segmentul fuziunilor si achizitiilor s-a revigorat, dupa ce gigantii IT care dispun de capital important au inceput sa faca achizitii.

Emiterea de obligatiuni este o mare schimbare pentru companiile software, care de obicei genereaza o importanta suma de venituri fara sa fie implicate in cheltuieli precum deschiderea unei fabrici.

In 2002, sapte din cele mai mari 25 de companii software dupa venituri au vandut obligatiuni, potrivit unei analize a JPMorgan. In prezent 24 din cele 25 de companii software au folosit aceasta metoda pentru marirea capitalului. "Companiile au constientizat ca au nevoie de mai mult capital indiferent de marimea companiei", a declarat Sanjay Jain, analist JPMorgan.

Un numar tot mai mare de companii trebuie sa decida daca sunt cumparatori sau companii ce vor fi cumparate, iar o linie de credit este o modalitate de a semnala intentia de a fi cumparator, a declarat Sarah Friar, analist Goldman Sachs.

Tendinta a inceput in timpul recesiunii,
cand situatia din pietele financiare a fost dura, insa companiile IT mari aveau acces la liniile de finantare. Cisco, Microsoft, HP, Oracle, IBM si Dell au atras 20 miliarde dolari la un loc in urma vanzarilor de active in 2009.


Microsoft va lansa prima emisiune de obligatiuni din istoria companiei

Microsoft va lansa prima emisiune de obligatiuni din istoria companiei