Scaderea veniturilor pe primul trimestru este insa mai mica decat diminuarile inregistrate de operator in 2009, conform raportului financiar al France Telecom, grupul care detine Orange Romania.

De exemplu, in ultimul trimestru al anului trecut, veniturile Orange s-au diminuat la 255 de milioane de euro, cu 23,6% mai putin fata de perioada similara din 2008. Pe tot parcursul anului trecut cifra de afaceri a Orange Romania s-a erodat cu 19,5%, la 1,055 miliarde de euro.



Veniturile din servicii ale companiei au ajuns la 214 milioane de euro la finalul lui martie, comparativ cu 240 de milioane de euro primul trimestru din 2009 si fata de 231 milioane de euro intre octombrie si decembrie 2009.

Pe de alta parte, in primele trei luni ale anului, cel mai mare operator de telefonie mobila pe piata locala, a ajuns la 10,80 milioane de utilizatori, mai putin cu aproximativ 186.000 de clienti fata de decembrie anul trecut.

Cu toate acestea, numarul de clienti ai operatorului de telefonie mobila este mai mare cu 7% fata de 31 martie 2009, cand Orange inregistra 10,11 milioane de utilizatori.

Ultima data cand compania detinuta de France Telecom a inregistrat o scadere a numarului de utilizatori pe piata locala a fost chiar in primul trimestru din 2009.



In ceea ce priveste venitul mediu anual pe utilizator, acesta a fost de 88 de euro la finalul primului trimestru, comparativ cu 92 de euro la sfarsitul lui 2009 si 114 euro in primele trei luni ale anului trecut.

“In pofida sezonalitatii specifice primului trimestru si a conditiilor economice inca dificile, am observat o imbunatatire de la luna la luna a veniturilor in acest trimestru. Aceasta evolutie s-a datorat cresterii consumului de date mobile, stabilizarii veniturilor din abonamente si a cresterii numarul de clienti cu abonamente”, a declarat, pentru Wall-Street, Thierry Millet, CEO al Orange Romania.

In februarie, seful Orange estima ca in 2010 piata de telecom se va echilibra, o evolutie moderat pozitiva fiind asteptata in a doua jumatate a anului.

“Imbunatatirea evolutiei veniturilor in primul trimestru confirma perspectiva de stabilizare economica din acest an. Ne asteptam astfel ca din a doua jumatate a anului sa nu mai inregistram scaderi pe baza comparativa si este posibil sa vedem chiar usoare cresteri daca economia va inregistra la randul sau o evolutie pozitiva”, a mai spus Millet.

Stabilizarea veniturilor in Romania este remarcata si in raportul France Telecom atunci cand se face referire la tarile europene, parte a zonei “restul lumii”, statele europene din document fiind Belgia, Olanda, Elvetia, Luxemburg, Slovacia, Armenia, Moldova si Romania.

Cele mai importante piete la nivel european, dar si mondial pentru France Telecom sunt Franta, Anglia, Spania si Polonia.

“Celelalte tari din Europa au crescut cu 1,2% in primul trimestru din 2010 comparativ cu o scadere de 2,9% in trimestrul al patrulea al anului trecut. Imbunatatirea se datoreaza mai ales Romaniei, unde declinul a fost de 10,2% in trimestrul intai, dupa o scadere de 20,5% in trimestrul al patrulea din 2009. La cresterea veniturilor din serviciile de telefonie mobile au contribuit, de asemenea, Elvetia, Belgia si Luxemburg”, scrie in raportul grupului telecom.

Tot in februarie, Thierry Millet declara ca operatorul telecom va miza in acest an pe datele mobile si cele fixe, segmentul pe care se bazeaza toti operatorii telecom pentru a retine si castiga noi clienti.

In primul trimestru, numarul de utilizatori Orange de internet broadband a ajuns la 2,64 milioane, fata de 1,88 milioane de clienti la finalul lui martie anul trecut. Insa numarul utilizatorilor a scazut cu circa 67.000 fata de ultima luna din 2009.

Serviciile de date au insemnat 13,8% din veniturile din servicii de 214 milioane de euro raportate in primul trimestru, adica aproximativ 29,5 milioane de euro. Anul trecut, veniturile din segmentul de internet broadband insemnau 12,4% din valoarea serviciilor, adica 29,7 milioane de euro.

“Evolutia pozitiva a veniturilor din serviciile de date reflecta cresterea gradului de adoptie a serviciilor de broadband mobil, accesibile pe mobil si pe PC pe tot teritoriul tarii. Pe langa acoperirea extinsa si performanta retelei de date Orange, un alt factor care a contribuit esential la aceasta crestere a fost introducerea ofertelor cu smartphone-uri la tarife accesibile pentru toti clientii. Astfel, vanzarile de smartphone-uri in primul trimestru al acestui an s-au dublat fata de perioada similara a anului precedent”, a mai declarat Thierry Millet intr-un comunicat transmis de Orange Romania.

Evolutia segmentului de telefoane inteligente a fost remarcata la inceputul anului si de catre Jullien Ducarroz, directorul comercial pe segmentul business to consumer in cadrul Orange Romania.

De exemplu, daca 1-2% dintre telefoanele vandute de Orange in decembrie 2008 erau smartphone-uri, in ultima luna a anului trecut acestea reprezentau 10% din vanzarile de unitati.

Cu toate ca in telefoanele inteligente devin tot mai populare, per total, in primele doua luni ale anului vanzarile de telefoane mobile in unitati au scazut cu peste 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor companiei de cercetare GFK Romania. In februarie, diminuarea s-a adancit la 25%, comparativ cu scaderea de 20% din prima luna a anului.

In ceea ce priveste zona serviciilor de date, agresivitatea operatorilor a devenit si mai vizibila dupa achizitia Zapp de catre Cosmote si dupa ce arbitrul telecom a decis ca Orange, Vodafone si Cosmote pot oferi servicii de Internet mobil 3G in benzile de 900 si 1.800 de Mhz, mai exact operatorii pot extinde acoperirea 3G de la 45-50% la 90% din suprafata tarii.

Astfel, Cosmote a lansat saptamana trecuta prima oferta de internet mobil 3G cu viteze de descarcare pana la 21,6 Mhz, iar, saptamana aceasta, Vodafone a venit pe piata cu serviciile 3G cu viteze de pana la 7,2 Mbps in banda de 900 Mhz.

Pe de alta parte, Orange a anuntat ca din 3 mai va dubla vitezele de transfer la 14,4 Mbps in 11 orase mari.




Sursa: France Telecom, Orange Romania.