Zynga este dezvoltatorul celor mai populare aplicatii prezente pe Facebook.

Potrivit retelei sociale, patru aplicatii Zynga sunt in prezent in top 10 al celor mai populare aplicatii, inclusiv Farmville, care ocupa prima pozitie, Cafe World (6), Mafia Wars (8) si Petville (9). De asemenea, Zynga produce jocuri si pentru alte platforme ca MySpace, MSN, Yahoo si iPhone.

Potrivit publicatiei TechCrunch, directorul executiv al Zynga, Mark Pincus, a confirmat printr-un email initiativa de a lansa propria platforma si tensiunile dintre Zynga si Facebook.

Facebook si Zynga au negociat asupra platformei de plati Facebook Credits, iar discutiile au esuat. In procesul de negociere, Facebook a inchis anunturile Zynga si urmeaza sa aplice aceeasi metoda pentru toate jocurile. Zynga ia in considerare parasirea Facebook in urmatoarele saptamani, a declarat directorul executiv al dezvoltatorului de jocuri, citat de TechCrunch.

Tensiunile au aparut dupa ce Facebook a cerut companiei Zynga si altor dezvoltatori sa foloseasca "Facebook Credits" ca singura platforma de plati. Facebook percepe o taxa de 30% din suma totala pentru utilizarea Facebook Credits.

De asemenea, surse apropiate situatiei sustin ca Facebook a incercat sa convinga Zynga sa ramana principala platforma de jocuri a retelei sociale. Cele doua parti nu s-au inteles asupra parteneriatului, iar Facebook vrea sa renunte complet la jocurile Zynga, in timp ce dezvoltatorul de jocuri a raspuns prin lansarea Farmville.com.

Recent, Zynga a fost evaluata la patru miliarde dolari, dupa ce a vandut aproximativ doua milioane de actiuni preferentiale la un pret de 12,87 dolari per actiune. Aceste actiuni ar putea fi transformate in capital dupa ce compania intentioneaza sa se extinda. Fondata in 2007, Zynga are 235 milioane de utilizatori lunari, iar jocurile sale sunt folosite de retele sociale ca Facebook si MySpace.

De asemenea, dezvoltarea companiilor de jocuri sociale ca Zynga Game Network a trimis semnale catre intreaga industrie de jocuri video si forteaza jucatori importanti sa redefineasca suita de jocuri cu unele asemanatoare cu cele prezente pe site-urile de socializare. In general, jocurile sunt gratuite cu optiunea de a cumpara produse virtuale.