Pe de alta parte, profitul operational al companiei a scazut cu 20,2% la circa 59,3 milioane de euro.

La finalul lui martie, Romtelecom avea 2.700.587 de utilizatori de telefonie fixa in scadere cu 7,9% fata de martie 2009.

Compania a inregistrat o crestere de 18,5% la 830.633 a numarului abonati pentru internet fix si mobil si a majorat baza de clienti de televiziune prin satelit si IPTV la 893.757 in crestere cu 23,4% fata de martie 2009.

"Reducerea consumului in Romania, in contextul in care inca nu s-a reluat cresterea economica, se face simtita si in piata de telecomunicatii. Clientii, atat persoane fizice cat si companii, sunt in continuare extrem de preocupati de costul serviciilor de telecomunicatii. In aceste conditii dificile, Romtelecom a reusit sa limiteze scaderea veniturilor la 3,3% in primul trimestru din 2010, in comparatie cu aceeasi perioada din 2009, inclusiv prin aplicarea unui control strict si continuu al costurilor. Rata profitabilitatii a fost afectata negativ in timpul acestui trimestru de o crestere semnificativa a costurilor generate de continut si a provizioanelor operate pentru restante", a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.

Serviciul de televiziune prin protocolul de internet (IPTV) a atras de la lansarea din decembrie si pana la finalul lui martie peste 4 000 de clienti, in timp tehnologia VDSL pentru internetul de banda larga (viteze de 20-30 Mbps) a atras peste 8.000 de abonati in cele zece orase in care este disponibila.

Pe de alta parte, Romtelecom a ajuns la aproximativ 40 000 de abonati la servicii mobile, inclusiv internet mobil, la sfarsitul primului trimestru din 2010, in crestere cu 50% fata de finalul lui 2009.