Microsoft se asteapta ca 80% dintre computerele vandute dupa lansarea Office 2010 sa implementeze noua suita de aplicatii si patrunde in segmentul cloud, in care va concura cu Google si IBM, scrie presa internationala.

Stephen Elop, seful diviziei de business din cadrul Microsoft, care a lansat ultima versiune a Office 2010 pentru clientii de tip business, a declarat ca utilizatorii vor avea mai multe optiuni de a testa noul software inainte de a plati pentru pachetul complet.

Acesta a descris noul software ca o solutie care combina cele mai bune functii desktop cu tehnologia cloud.

Bazandu-se pe cei 8,6 milioane de utilizatori care au descarcat versiunea beta a soft-ului inainte de lansarea oficiala, Elop se asteapta la un succes al suitei. In plus, peste 1.000 de parteneri dezvolta solutii pentru suita Office 2010.

"De trei ori mai multi oameni au descarcat pana acum Office 2010 versiunea beta decat Office 2007, ceea ce reflecta interesul utilizatorilor", a declarat Elop citat de Financial Times.

Aproape 500 milioane de consumatori, inclusiv angajati ai companiilor, sunt utilizatori ai Microsoft Office. Aceasta suita a ajuns sa domine piata aplicatiilor personale si genereaza o proportie importanta din veniturile Microsoft.

Totusi, potrivit companiei de cercetare Gartner, peste 65% dintre clientii Microsoft inca folosesc Office 2003 sau versiuni mai vechi ale soft-ului. Cel mai mare producator software spera ca acesti utilizatori sa implementeze Office 2010, in timp ce doar o treime dintre utilizatori folosesc aceasta versiune.

Office 2010 include o actualizare a componentei de mesagerie Outlook alaturi de imbunatatiri aduse programelor Word, Excel si PowerPoint construite pentru a spori productivitatea.

Ce evolutie va avea Microsoft in segmentul cloud?

Microsoft a fost criticata pentru intarzierile in fata unor rivali ca Google pentru implementarea tehnologiei cloud computing. Totusi, Elop a declarat ca Microsoft este implicata in tehnologia cloud dupa ce acest segment reprezinta o oportunitate de crestere a veniturilor companiei.

"Multi spuneau ca e imposibil ca Microsoft Office sa ruleze in tehnologia cloud. Ne punem mari sperante in tehnologia cloud cu cel mai de succes produs al nostru si am investit masiv atat in infrastructura cat si in cercetare", a declarat Tim O'Brien, oficial Microsoft care conduce strategia platformei.

Prin aceasta lansare compania care in mod obisnuit vindea soft-urile fizic va concura cu Google si alte companii care s-au dezvoltat oferind instrumente online. Mutarea catre tehnologia cloud, unde aplicatiile si informatiile stocate sunt gestionate de servere la distanta fata de centrele de date detinute de companii, este una dintre cele mai recente tendinte din industria IT.

Companii care in trecut detineau modele traditionale, ca Microsoft si IBM, au gasit noi modalitati de a reinventa modelul de business sau de a deveni forte in acest segment.

Analistii sustin ca Microsoft va obtine cele mai multe venituri in segmentul cloud prin vanzarea suitei catre companii. "Sunt milioane de consumatori Microsoft care sunt familiarizati cu produsele companiei", a declarat Sheri McLeish, analist Forrester Research. Compania de cercetare estimeaza ca 81% dintre companii folosesc versiunea 2007 a Office, in timp ce Google Docs creste in continuare dar la un nivel destul de coborat.

"Oamenii deja au Office si nu vor Google, daca acestia detin un produs nu vor cauta un inlocuitor al acestuia", a declarat McLeish.

Microsoft sustine ca Google are sanse reduse de a atrage cota de piata a producatorului de software. "Google este o companie online adresata segmentului consumer care incearca sa vanda aplicatii companiilor, insa este greu de ajuns la aceasta performanta", a declarat O'Brien, citat de CNN.

Mai mult de doua milioane de companii folosesc Google Apps si au loc mai mult de 3.000 de inregistrari in fiecare zi la aplicatiile companiei. Oficialii companiei de internet sustin ca cea mai mare provocare pentru Microsoft este daca va inova rapid in mediul online in continua schimbare.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri