"In general, in trimestrul doi vorbim de o perioada mai putin prielnica vanzarilor de produse electronice, electrocasnice si IT&C. Tendinta ascendenta care se inregistreaza in ultimele luni ale anului este continuata, de obicei, in ianuarie si februarie si dureaza pana in apropierea Sarbatorilor Pascale. Asa s-a intamplat si in 2010", explica Cristian Moanta (foto).

Cele mai mari vanzari au fost inregistrate la finalul primului trimestru din acest an, potrivit directorului de marketing Altex, compania care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 180 milioane euro, la jumatate fata de 2008. In prezent insa, trendul a devenit descendent.

"Curba descendenta poate avea legatura si cu anunturile facute de presedintele Romaniei, de reducere a salariilor bugetarilor cu 25%, dar si de micsorarea pensiilor si a somajului. Ca urmare a acestor vesti, oamenii probabil ca au devenit mai precauti si au preferat sa nu mai faca achizitii. Totusi, in acelasi timp, putem vorbi si de o anumita sezonalitate a vanzarilor daca incercam sa explicam rezultatele mici din T2", a completat el.

Potrivit lui Moanta, o cifra de afaceri exacta pe T1 nu poate fi estimata.

El a mentionat doar ca, in prezent, vanzarile prin credite reprezinta 7-8% din totalul afacerilor companiei de retail electro IT si ca se mizeaza pe cresterea acestui procent, la cel putin 10%. Altex si BRD au lansat astazi cardurile de credit MasterCard, cu asigurari de viata facultative.

Principalii competitori ai Altex sunt Domo, retailer-ul online eMag si Flanco International.

Conform sefului Flanco International, Adrian Olteanu, piata de electroretail va atinge un miliard euro anul acesta, mai putin cu 10% fata de 2009, o redresare a acesteia fiind asteptata abia incepand cu 2011.

Altex: Afaceri de 180 de mil. euro in 2009, la jumatate fata de 2008

Altex: Afaceri de 180 de mil. euro in 2009, la jumatate fata de 2008