Anul trecut investitiile in solutiile CRM au fost la nivelul din 2007, cand piata a avut o valoare de circa 6,6 milioane euro, declara Cornel Brody, directorul general al furnizorul german de solutii si servicii IT de business, cu centre de dezvoltare la Cluj si Brasov si afaceri de 10 milioane de euro estimate pentru 2010.

Tendinta de crestere a pietei de solutii pentru managementul relatiilor cu clientii se va mentine si in 2011. Investitiile in solutiile de CRM au fost anul trecut de 6,6 milioane de euro, iar in 2008 de 7,8 milioane de euro, potrivit firmei de cercetare Pierre Audoin Consultants.

„Chiar daca numeroase companii au simtit nevoia implementarii unui CRM si au intrat in discutii serioase cu furnizori, majoritatea acestora nu s-au finalizat datorita reducerii drastice a bugetelor alocate si a problemelor foarte grave cu care s-au confruntat companiile”, au declarat reprezentantii companiei iQuest.

In acest an solutiile pentru managementul relatiilor cu clientii vor aduce peste 50% din business-ul Iquest pe piata locala, adica in jur de 500.000 de euro. Veniturile din Romania vor insemna 11% din cifra de afaceri de 10 milioane de euro pentru 2010, estimau recent reprezentantii companiei de software.

Compania vrea sa obtina 500.000 de euro in acest an din GeoSales, o solutie de managementul relatiilor cu clientii lansata la inceputul anului care analizeaza vanzarilor pe zone geografice. Solutia poate fi accesata in timp real, prin intranet si internet.

iQuest mizeaza pe 10 clienti in acest an, pana acum fiind semnate contracte cu AX Perpetuum, importator si distribuidor de produselor pentru amenajari interioare, si EVW Holding, distribuitorul camioanelor DAF pe piata autohtona.

Clientii pot alege varianta hosting, cu un pret de pornire de 4.000 de euro pentru implementarea standard plus chiria lunara de aproximativ 200 de euro pentru 5 utilizatori, sau varianta de inchiriere, pentru un buget minim de 9.500 de euro in care intra implementarea standard plus licentele pentru 5 utilizatori.

GeoSales a fost creata pentru companiile cu afaceri peste 10 milioane de euro si cu mai mult de 70 de angajati, din orice sector de activitate.

iQuest ofera solutii si servicii pentru companii din Germania, Marea Britanie, Romania, Elvetia, Franta si Suedia.

Printre cllientii Iques se numara HP, Vodafone, Lloyd's, Cora, Pinnacle, Hyperwave, Magyar Posta, Libri, EMC, Qnamic, Ireland.com, Mega Image sau Virgin Atlantic.

Compania detine centre de dezvoltare software la Cluj-Napoca si Brasov, sediul central la Frankfurt am Main si birouri de consultanta la Bucuresti, Budapesta, Paris si Göteborg. La centrele din Cluj-Napoca si Brasov lucreaza circa 280 de angajati.