Pornind de la faptul ca tot mai multi romani apeleaza la metodele alternative de plata (ATM, e-banking, card bancar, terminale de plati) si de la ideea de one-stop shop, tot mai agreata de consumatori, s-a dezvoltat o noua solutie de plati instant. Care sunt obiectivele ZebraPay, ce a lansat pe piata locala un sistem de plati de unde pot fi cumparate bilete de tren, autocar sau cartele preplatite, afla dintr-un interviu acordat Wall-Street de marketing manager-ul companiei.
Prezenta pe piata de mai putin de un an, ZebraPay opereaza, in prezent, 60 de terminale de plata si are un obiectiv ambitios pentru finele anului – instalarea unui numar de pana la 1.000 de aparate de plati instant.

Si mai ambitios este planul pe cinci ani al companiei. “Vrem sa dezoltam reteaua de terminale pana in 2012 la 8.000 de aparate si sa extindem numarul partenerilor. In prezent, dezvoltam parteneriate cu principalii furnizori de utilitati (apa, gaze, electricitate), de Internet, televiziune, telefonie fixa si mobila”, a declarat Madalina Popescu, marketing manager-ul ZebraPay.

Compania este prezenta in Bucuresti si in alte cinci orase din tara in momentul de fata (Cluj, Constanta, Iasi, Ploiesti, Brasov) si planuieste sa se extinda la nivel national.

“Este imperios necesar sa ne extindem in toate orasele mari si, tocmai de aceea, am incheiat parteneriate cu centre comerciale precum Kaufland, Cora, Carrefour si urmeaza sa semnam si cu Winmarkt. Pentru ca suntem o companie mica, nou infiintata, cautam in permanenta colaboratori. In acest fel, ne putem dezvolta mult mai bine si putem contribui si la cresterea veniturilor partenerilor nostri”, explica Popescu.

In total, anul acesta, terminalele de plata ar putea aduce ZebraPay in jur de 20 milioane euro, iar in 2014 potentialul ar fi de 420 milioane euro, conform planurilor companiei.

Compania isi propune ca in urmatorii cinci ani sa devina liderul pietei de plati electronice din Romania, cu cea mai mare retea de terminale folosite pentru incarcarea de cartele prepaid si plata a facturilor, achizitionare de tichete de tren sau autocar, bilete la concerte si spectacole diverse etc.

“Avand in vedere ca valoarea pietei de utilitati din tara pentru principalii furnizori de servicii se ridica la circa 10 miliarde euro anual, preconizam ca in cinci ani reteaua ZebraPay va ajunge la 8.000 terminale, iar cifra de afaceri a companiei la 420 milioane euro.”

Chioscurile de plata nu vor fi proprietatea companiei, care se ocupa doar de contracte si intretinere; reteaua va fi formata din agenti, mici companii care cumpara terminalele de la ZebraPay si castiga o parte din comisionul aplicat la serviciile vandute prin intermediul acestora.

“Noi vrem sa ne ocupam mai mult de mentenanta, soft si dezvoltare servicii PR/marketing. Ne aflam intr-o perioada nefasta, oamenii sunt neincrezatori, iar business-ul nostru vine ca un plus pentru ca nu-ti ocupa spatiu sau timp. Tu, ca si mica firma, trebuie doar sa mergi sa colectezi banii si sa-i depui intr-un cont. Practic, e foarte usor de administrat totul”, arata marketing manager-ul ZebraPay.

Terminalele, produse in China special pentru companie, necesita un spatiu minim de amplasare si sunt operationale 24 ore din 24, 7 zile din 7.

Printr-un sistem de plati instant ZebraPay se pot cumpara bilete de tren CFR, dar si de autocar, prin intermediul Autogari.ro.

Utilizatorii cartelelor prepaid de telefonie mobila beneficiaza de serviciul TopUp (pentru operatorii Cosmote, Orange). Reincarcarea se realizeaza fara valori prestabilite de incarcare, fara costuri suplimentare si nu necesita transmiterea codului PIN, iar contul poate fi incarcat cu orice suma dorita de utilizator, incepand cu 10 lei. Totodata, se poate apela si la metoda clasica de reincarcare, prin sume standard prestabilite, prin Pin Cod.

Noutatea serviciului lansat de compania care activeaza in domeniul intermedierilor de plati este aceea ca utilizatorii vor putea cumpara si muzica prin terminalele ZebraPay, datorita unui parteneriat incheiat cu casa de productii Cat Music. Care este procedeul? Intoduci in terminal 1 leu, tastezi adresa ta de e-mail si primesti automat melodia selectata.

In cazul platilor cu bani lichizi, sumele introduse trebuie sa fie cat mai exacte, deoarece terminalul nu poate da rest. Aparatul ofera insa, sub forma unui cod de bare ce poate fi scanat ulterior si folosit pe acelasi tip de terminal pentru alte plati, posibilitatea de a utiliza suma de bani pe care ar trebui sa o primesti rest daca nu ai bani ficsi.

Din punctul de vedere al Madalinei Popescu, acest business trebuia sa apara in Romania acum cativa ani.

“Suntem cu mult in urma altor state, care beneficiaza de astfel de servicii, drept pentru care va trebui sa recuperam intr-un ritm accelerat.”

ZebraPay are un parteneriat exclusiv cu CFR Calatori si va pune la dispozitia consumatorilor in scurt timp serviciile de incarcare a cartelelor preplatite Orange, Vodafone si Cosmote. “Am negociat cu fiecare operator telecom cursul de schimb valutar, drept pentru care preturile de reincarcare a cartelelor sunt mai mici decat la alti jucatori din piata”, a spus ea. Prin intermediul MyTicket.ro, compania va oferi clientilor posibilitatea ca acestia sa achizitioneze bilete la concerte, teatru sau diverse spectacole.

Serviciul de plata cu cardul prin terminale nu este inca disponibil. Compania a avut discutii cu UniCredit in acest sens.

“Insa cei de la Raiffeisen Bank au venit cu o solutie rapida, de a comanda niste POS-uri pe care sa le integram in aparatele noastre si, in acest mod, timpul de implementare al acestui serviciu va fi disponibil utilizatorilor in curand. Nu pot estima insa o data exacta”, a completat reprezentanta companiei.

ZebraPay vrea sa ajunga pe profit in acest an, “lucru care nu este dificil, tinand cont ca ne-am autofinantat business-ul si in momentul de fata, practic, tot ceea ce producem intra in cadrul companiei”.

Compania are 15 angajati in prezent, trei actionari romani si se afla in cautarea unui parteneriat cu un fond de investitii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri