Piata de telecomunicatii din Romania este stabila si matura insa si ofera servicii si produse orientate catre client. Mai ales in ultimii ani, consumatorul roman de telecom a devenit unul educat, care isi cunoaste nevoile si poate alege ceea ce i se potriveste cel mai bine, afirma Michalis Kontos (foto), general manager al Cosmos Mobile, companie de retail in telecomunicatii, infiintata in decembrie 2005, odata cu lansarea operatiunilor comerciale în Romania ale celui de-al treilea operator telecom local, Cosmote.

“Majorarea TVA la 24% poate afecta intreg sectorul de afaceri, prin diminuarea consumului ca urmare a scaderii puterii de cumparare, in general, iar piata de telecomunicatii nu face exceptie”, a declarat acesta.

Oficialul Cosmos Mobile crede ca, in prima faza, majorarea TVA va impune o schimbare a perspectivei consumatorului, care va evalua toate ofertele si produsele inainte de a face o alegere. Vor atrage consumatorii produsele si serviciile care vor anticipa si vor raspunde nevoilor acestora, este de parere el.

“De exemplu, companiile de telecom opereaza retele puternice si extinse de distributie pentru produsele si serviciile lor, care sunt orientate intotdeauna catre clientul final, deoarece oferta corespunde cererii de pe piata. Cresterea TVA-ului va afecta cererea dar, in cazul pietei de telecom, intotdeauna va exista o oferta pentru orice tip de cerere”, afirma Kontos.

Pentru a minimiza potentialele efecte pe care le va avea majorarea TVA asupra business-ului Cosmos Mobile, compania se va orienta, conform strategiei de afaceri, asupra mix-ului cel mai potrivit de produse, oferte si servicii, astfel incat rezultatele financiare sa se mentina pe un trend ascendant.

“Strategia noastra de afaceri pe termen mediu si lung are in vedere cateva scenarii posibile si suntem pregatiti sa ne adaptam la noile realitati economice si fiscale. Majorarea TVA a fost unul dintre scenariile pe care le-am luat in considerare”, a completat seful distribuitorului de produse telecom.

In 2009, compania a avut un EBITDA de 618.000 euro si afaceri de 11 milioane euro, la fel ca in 2008. In acest an, distribuitorul planuieste sa creasca cifra de afaceri cu pana la 10-15%.

Reteaua nationala Cosmos Mobile este formata din 7.500 de puncte de vanzare, reprezentand mai mult de jumatate din punctele de vanzare eligibile pentru produse prepaid.

Planul pe 2010 al unui distribuitor de produse GSM Cosmote

Planul pe 2010 al unui distribuitor de produse GSM Cosmote