Astfel, anul acesta piata de GPS va scadea in volum cu circa 33% dupa ce anul trecut a inregistrat o diminuare de aproximativ 40% fata de 2008

In primul semestru al anului, producatorul a vandut circa 8.000 de exemplare, iar pana la finalul anului se asteapta sa ajunga la 20.000 de unitati fata de 30.000 de exemplare in 2009.

Scaderi ale pietei se inregistreaza in toata Europa Centrala si de Est (cu exceptia Poloniei), chiar daca in cazuri precum Cehia ori Ungaria micsorarile sunt mai mici, afirma Laura Samson (foto), country manager al Mio Techonology in Romania, Ungaria, Cehia si Slovacia.

Pe de alta parte, tot mai multi utilizatori de astfel de echipamente comanda aparate mai ieftine ceea ce a dus si la o scadere cu 10% a pretului mediu per achizitie.

“In urma cu doi ani, pretul mediu la nivelul pietei din Romania era de aproximativ 140 de euro, in timp ce in cazul aparatelor Mio, clientii plateau in jur de 170 de euro pentru a cumpara un GPS”, a mai spus Samson.

Mai putin de 5% din vanzarile Mio sunt catre segmentul de business (in special, firme de taximetrie) intrucat compania se pozitioneaza pe segmentul premium, iar foarte multe companii si-au redus bugetele de achizitii pentru astfel de echipamente.

In prezent rata de penetrare a dispozitivelor GPS este de aproximativ 5% dintre cele circa 5,3 milioane de masini din Romania, fata de Europa de Vest unde procentul ajunge la in jur de 30%.

Mio a lansat in aceasta luna modelul S600, produsul fiind disponibil pentru 799 de lei, iar la finalul lunii august compania va lansa echipamentele S605 si S655.