Pana la finalul anului, eMag isi mentine obiectivul de 100 milioane euro, potrivit reprezentantilor companiei.

"Evolutia foarte buna din prima jumatate a anului 2010, mult peste media pietei, se inscrie in previziunile noastre initiale, fiind impulsionata de lansarea de servicii premium, deschiderea de showroom-uri in principalele orase din tara si de diversificarea constanta a ofertei de produse. Continuam sa ne intarim pozitia si pe segmentul corporate, prin oferirea de servicii personalizate pentru companiile medii si mari", a declarat Iulian Stanciu, director general eMag.

Potrivit estimarilor companiei, piata de retail online a inregistrat o crestere de aproximativ 30% in prima jumatate a anului 2010, in timp ce intreg sectorul de retail IT&C, electronice si electrocasnice a inregistrat o contractie de 10%. Ascensiunea mediului online vine pe fondul maturizarii jucatorilor din acest domeniu si a cresterii increderii consumatorilor in achizitiile facute pe Internet.

"Estimam o crestere usoara a pietei in a doua jumatate a anului, urmata de o evolutie accelerata in urmatorii doi ani. Ca si consum electro-IT suntem extrem de jos chiar si fata de tarile din regiune, iar calmarea pietei bombardate pana acum de stiri negative va duce la sporirea increderii si cresterea consumului", a adaugat Stanciu.

Peste un milion de vizitatori unici, adica aproximativ 20% din utilizatorii activi de Internet din Romania viziteaza lunar site-ul eMag, dupa cum afirma Radu Apostolescu, director de marketing al companiei.

In ultimul an, eMag a dezvoltat mai multe parteneriate prin care ofera produse de creditare - rate online sau in showroom-uri prin EFG si BRD si rate fara dobanda pentru Card Avantaj, Euroline si Bonus Card.

Citeste si:

Evolutia principalelor segmente de produse in S1 2010

Potrivit raportului GFK, segmentul care a inregistrat cele mai mari vanzari este cel al notebook-urilor. Cu o cota de piata de 22%, in crestere fata de anul trecut, eMag isi mentine pozitia de lider in vanzarile din Romania.

Pe fondul diversificarii produselor si interesului tot mai mare al clientilor pentru echipamentele foto-video, compania si-a dublat cota de piata pe acest segment, ajungand sa detina pana la 21% din aceasta. Un alt segment cu o crestere notabila este cel al imprimantelor, zona in care retailerul detine 15% din piata.

Tendinta de crestere s-a manifestat si pe doua categorii de produse tot mai cautate de consumatori, smartphone si televizoare LCD, cu o cota de piata de 10%, respectiv 8%.

Unele dintre cele mai importante cresteri au fost obtinute pe doua categorii de produse noi, electrocasnice mici si ingrijire personala. Pana la sfarsitul anului, eMag intentioneaza sa introduca si alte categorii noi de produse.