Valoarea vanzarilor de telefoane mobile a scazut cu intre 6 si 15% procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa cele de smartphone-uri au inregistrat un avans considerabil comparativ cu primul semestru din 2009.
In prima jumatate a anului s-au vandut intre 1,5 si 2 milioane de telefoane mobile, potrivit reprezentantilor celor mai importanti operatori de telefonie mobila pe piata locala.

“Piata de telefoane mobile este estimata la aproximativ 2 milioane de unitati in primele sase luni ale acestui an. Estimam ca valoarea telefoanelor vandute a scazut cu aproximativ 6% fata de aceeasi perioada a anului trecut”, a afirmat pentru Wall-Street Andrei Oltei, manager terminale la Vodafone Romania, al doilea operator de telefonie mobila pe piata locala.

Compania are o retea de 224 magazine proprii si cateva sute de magazine partenere.

Pe de alta parte, oficialii Cosmote Romania, cea de-a treia jucator pe segmentul de telefonie mobila, estimeaza ca in prima jumatate a anului vanzarile de terminale au scazut cu circa 20% la 1,5 milioane de exemplare.

Totodata, vanzarile de telefoane mobile au inregistrat o scadere valorica de aproximativ 15% fata de aceeasi perioada din 2009, a adaugat Alexandru Munteanu, director de vanzari in cadrul Cosmote Romania.

Intre ianuarie si iunie anul trecut vanzarile de telefoane mobile si accesorii au fost de circa 119 milioane de euro, in scadere cu 25,8% fata de perioada similara din 2008, conform companiei de cercetare GFK Romania.

Cosmote Romania detine aproximativ 740 de puncte de vanzare la nivel national, incluzand 17 magazine Cosmote, 6 magazine shop-in-shop impreuna cu Romtelecom si aproximativ 250 de unitati Germanos.

Cu toate ca vanzarile continua sa scada, in zona de smartphone-uri (telefoane inteligente de tipul iPhone, BlackBerry) se inregistreaza cresteri importante, tot mai multi utilizatori fiind interesati de acestea in special pentru ca ofera servicii de internet mobil.

“Fata de procentul vanzarilor de telefoane inteligente din aceeasi perioada a anului trecut am observat o majorare de peste 40%, aceasta fiind cea mai spectaculoasa pentru un segment de telefoane in aceasta perioada. Avem convingerea ca tendinta pe care au intrat modelele de tip smartphone se va mentine, preturile acestora fiind din ce in ce mai accesibile”, explica Andrei Oltei.

Potrivit lui Alexandru Munteanu, in primul semestru al anului, telefoanele inteligente au reprezentant aproximativ 10% din totalul terminalelor vandute la nivelul pietei.

„Este foarte probabil ca piata de smartphone-uri sa creasca in acest an, intrucat producatorii de telefoane planuiesc sa lanseze noi modele la preturi accesibile si sa scada preturile modelelor deja existente la vanzare, aspect important si pentru operatorii care comercializeaza astfel de terminale”, explica managerul de vanzari din cadrul Cosmote Romania.

De altfel si Dorin Odiatiu, directorul de marketing al Orange Romania, cel mai mare operator telecom pe piata locala, afirma in urma cu o luna ca tot mai multe persoane cu venituri medii isi achizitioneaza telefoane inteligente si ca, la un moment dat, terminalele BlackBerry vor fi disponibile si pentru utilizatorii de cartele preplatite.

Orange Romania estimeaza ca vanzarile de smartphone-uri ale companiei vor fi cu 50% mai mari in decembrie anul acesta fata de aceeasi perioada din 2009 si triple fata de decembrie 2008.

"Evolutia telefoanelor inteligente la nivel local este influentata de evolutia pozitiva a folosirii internetului mobil, dar si de popularitatea site-urilor de socializare. Daca luam in considerare cresterea popularitatii smartphone-urilor in randul consumatorilor romani, cred ca operatorii vor incerca sa vina cu oferte competitive care sa impulsioneze si sa sustina in continuare evolutia pozitiva a folosirii internetului mobil", afirma Adrian Cioroianu, key account manager la Sony Ericsson pe piata locala.

In ultima luna, Orange si Vodafone au lansat mai multe oferte de abonamente prin care se pot achizitiona smartphone-uri la pret redus, aceste telefoane reprezentand un segment foarte important pentru companiile telecom mai ales datorita serviciilor de internet mobil care se pot oferi prin intermediul lor si care inregistreaza rate importante de crestere.

Orange a lansat oferte speciale de preturi pentru sapte telefoane inteligente, operatorul dorindu-si sa devina principalul jucator pe piata locala in ceea ce priveste vanzarile de smartphone-uri, in timp ce Vodafone reduce pana la 31 august preturile la noua modele de telefoane, oferta incluzand si cateva modele de smartphone.

In ceea ce priveste modelele cu vanzarile cele mai mari inregistrate de operatori, oficialii Vodafone afirma ca printre telefoanele cele mai cautate se numara Nokia 2730, un telefon cu camera foto de 2 Mp si internet prin 3G, care poate fi achizitionat la 19 euro cu TVA sau Samsung S3650 Corby Touch, un model ce poate fi cumparat pentru 49 euro TVA pentru un abonament Vodafone incheiat pe doi ani.

Pe de alta parte, in oferta Cosmote “cele mai solicitate telefoane din portofoliu sunt cele din „mid-level”, clientii preferand telefoanele cu abonament si in special pe cele prezente in oferta la 1 leu”, explica Adrian Munteanu.

Vanzarile de telefoane mobile au fost estimate in 2009 la patru, cinci milioane de exemplare de catre retailerii de telefoane mobile si operatorii telecom, telefoanele inteligente insemnand circa 3,7% din volumul vanzarilor, potrivit companiei de cercetare GFK Romania.

Totodata, in 2009 piata de telefoane mobile era estimata la 253 de milioane de euro, iar din aceasta suma vanzarile de telefoane inteligente au reprezentat circa 21,4%, mai exact in jur de 55 de milioane de euro, adauga oficialii GFK.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri