De altfel, gigantul Google a tot purtat, pana in prezent, discutii cu dezvoltatori de astfel de jocuri pentru noul serviciu pe care urmeaza a-l dezvolta, printre acestia aflandu-se Playdom, Playfish (detinut de Electronic Arts ) si reteaua Zynga, companie in care Google a preluat recent o participatie.

Totusi, nu este clar cand ar putea lansa Google o platforma de jocuri online, insa proiectul ar putea face parte dintr-o initiativa mai ampla privind social-networking-ul din partea companiei americane.

Intr-un interviu acordat presei in aceasta saptamana, directorul executiv al Google Eric Schmidt a refuzat sa confirme proiectul unui serviciu de social-networking, care sa includa jocuri online; serviciu care ar putea fi denumit, conform zvonurilor, "Google Me". Cand a fost intrebat daca serviciul Google ar putea sa semene cu Facebook, Schmidt a declarat ca "lumea nu are nevoie de o copie a aceluiasi lucru".

Pe de alta parte, eforturile Google de a-si face simtita prezenta in domeniul jocurilor sociale reprezinta cea mai recenta incercare a companiei americane de a beneficia de veniturile tot mai mari din publicitate, dar si de numarul mare de utilizatorii din social networking, o zona dominata de Facebook, Twitter si altii.

Pentru dezvoltatorii de jocuri online, un acord cu Google ar reduce din dependenta acestora fata de Facebook, unde majoritatea utilizatorilor acceseaza jocuri. In prezent, apetitul consumatorilor pentru jocuri sociale cunoaste o perioada de boom – de exemplu, produsul Farmville de la Zynga are mai mult de 60 de milioane de utilizatori lunari.

Tot in aceasta saptamana, Walt Disney a preluat dezvoltatorul Playdom pentru 563.2 milioane dolari si va plati in plus pana la 200 milioane dolari, daca sunt atinse obiectivele de performanta stabilite in cadrul tranzactiei.

Citeste si:

Jocurile sociale sunt mai putin complexe decat cele jucate pe console precum Microsoft Xbox 360 sau Sony PlayStation 3, dar au o priza mai mare la public. Indivizii utilizeaza astfel de jocuri pentru a interactiona cu prieteni online, in retelele din care fac parte. Dezvoltatorii atrag fluxuri de venituri din publicitate, dar si in urma platilor realizate de utilizatori pentru bunuri virtuale in jocurile pe care le utilizeaza, cu scopul, de exemplu, de a-i ajuta sa gestioneze o ferma virtuala sau pentru infrangerea mafiotilor rivali. In continuare, dezvoltatorii de jocuri platesc catre Facebook o pondere de 30% din castigurile realizate in urma achizitiilor virtuale.

In tari precum China si Japonia, jocurile sociale genereaza venituri de miliarde de dolari.
In SUA, jocurile sociale au reprezentat o piata 700 milioane dolari in anul 2009, conform estimarilor prezentate de compania de cercetare ThinkEquity. Aceasta cifra urmeaza a se tripla pana in anul 2012, conform aceleiasi firme.

In prezent, Google are deja un mecanism de plata online numit Checkout, care ar putea fi utilizat pentru a colecta platile realizate pentru jocuri pe viitoarea sa platforma. De asemenea, Google detine Orkut, un serviciu de social networking popular in mai multe tari.

In luna februarie a acestui an, Google a realizat o scurta incursiune in social networking cu produsul sau Buzz, care ofera actualizari, cum ar fi fotografii si link-uri Web in serviciul de posta electronica Gmail, dar lansarea a fost marcata de probleme de confidentialitate.

Totodata, Google a permis dezvoltatorilor, o perioada indelungata, sa creeze jocuri sociale simple, pentru un serviciu numit iGoogle, care ofera utilizatorilor de Intenet posibilitati de a-si personaliza pagina de cautare Google si acces la noi functii. Dar, jocurile create nu au fost promovate pe scara larga.

Cand a fost intrebat despre parteneriatul Google cu Zynga, Eric Schmidt a declarat: "nu am anuntat ca" dar, "va puteti astepta la un parteneriat cu Zynga" in viitor. Parteneriatul Google - Zynga fost raportat anterior de catre blog-ul TechCrunch.

Astazi, unele companii media sunt din ce in ce mai interesate de achizitii in randul dezvoltatorilor de jocuri online. De exemplu, in luna noiembrie a anului trecut, Electronic Arts a platit 400 milioane dolari pentru Playfish. Pentru Disney, achizitia Playdom reprezinta a doua incursiune pe taramul jocurilor sociale, preluand, de asemenea, la inceputul acestei luni Tapulous Inc, un producator de jocuri pentru dispozitive mobile, inclusiv iPhone.