In al doilea trimestru al acestui an, compania a avut afaceri mai mici cu aproximativ 0,7 milioane de euro mai putin fata de primele trei luni ale anului.

Pe de alta parte, in prima jumatate a anului, UPC a avut venituri de 62,3 milioane de euro in crestere cu 1,3 milioane de euro comparativ cu ianuarie-iunie 2009.

”Desi competitia este un factor in toata Europa Centrala si de Est, ne confruntam cu o concurenta intensa mai ales in Ungaria si Romania. Astfel, am lansat strategii agresive de marketing si de preturi. In Romania, competitia a dus la o scadere a numarului de abonamente pe segmentul video, de internet de mare viteza si telefonie in al doilea trimestru din 2010. Scaderea pe segmentul de televiziune este determinata mai ales de pierderea de abonati de cablu analogic ca urmare a expirarii contractelor”, explica reprezentantii UPC in raportul financiar.

Intre aprilie si iunie, numarul de utilizatori de televiziune ai operatorului a scazut cu 40.800 de utilizatori la 1.178.500 de clienti, cresterea cu 13.200 de clienti pe zona de cablu digital si televiziune digitala prin satelit compensand in mica parte pierderea de 54.000 de abonati de cablu analogic.

Oficialii UPC adauga ca in ciuda eforturilor companiei, se asteapta ca in urmatoarea perioada baza de clienti de televiziune analogica sa fie afectata datorita unui numar mare de abonamente care urmeaza sa expire la 30 iunie 2011 si datorita unei legi adoptate de Parlament care permite utilizatorilor sa renunte la contracte atunci cand isi doresc fara a plati o anumita taxa. .

Citeste si:

“In plus, cresterea de la 1 iulie a taxei pe valoare adaugata de la 19% la 24% va face mai dificila mentinerea ori cresterea venitului mediu per utilizator (ARPU)”, a afirmat conducerea operatorului care se asteapta ca in urmatoarea perioada concurenta acerba sa continue in Europa Centrala si de Est, in special in Ungaria si Romania.

Atat in Romania cat si in Ungaria, UPC este intr-o competitie foarte mare cu RCS&RDS si grupul german Deutsche Telekom, care detine pe piata locala Romtelecom si NextGen, o companie care opereaza in orasele mai mici si care a fost lansata in 2008 de fosta companie controlata de statul roman.

In trimestrul al doilea al acestui an, operatorul detinut de americanii de la Liberty Global a pierdut pentru prima data clienti ai serviciilor de internet si telefonie fixa de la lansarea acestora in 2005, respectiv 2006, anterior UPC scazand doar pe zona de televiziune analogica.

Astfel, pe segmentul de internet, compania si-a diminuat numarul de abonati la 263.500, in scadere cu 7.900 fata de finalul primului trimestru, in timp ce pe telefonie fixa, UPC a ajuns in iunie la 147.400 de utilizatori, mai putin cu 5.700 comparativ cu finalul lui martie.