Grupul Telekom Romania anunta principalii indicatori de performanta pentru cel de-al doilea trimestru din 2019, incheiat la 30 iunie 2019. EBITDA ajustata inainte de IFRS 16 a scazut cu 20,1% in T2 2019, pana la 29,8 milioane de euro, fata de acelasi trimestru al anului anterior, reflectand in principal veniturile mai scazute din servicii fixe si mobile. Cu toate acestea, acest rezultat reprezinta o crestere de 12,1% fata de trimestrul anterior si reflecta evolutia pozitiva continua incepand din T4 2018.

Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania in T2 2019 au fost de 231,2 milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 6,7% raportata la Q1 2019 si o scadere cu 2,8% fata de perioada similara a anului trecut, fiind influentate si de venituri mai mici provenite din vanzarea de telefoane mobile, pe masura ce Telekom Romania s-a concentrat pe ofertele atractive de servicii #Netliberare si #BusinessLiber.

Veniturile din serviciile fixe in T2 2019 au fost de 59,3 milioane euro, in scadere cu 5,3% fata de perioada similara a anului trecut, in special ca urmare a veniturilor mai mici din voce fixa, in timp ce veniturile din TV si broadband au revenit pe crestere dupa mai multe trimestre. In plus, veniturile din serviciile fixe au crescut consecutiv, fata de primul trimestru al acestui an (cu 2,6%) dupa doi ani de scaderi trimestriale succesive, reflectand evolutia favorabila a ARPU.

Veniturile din serviciile convergente fix-mobil au continuat tendinta ascendenta, inregistrand o crestere de 30,2% de la un an la altul, pe fondul cresterii numarului de utilizatori pentru acest segment, cu 34,4%, ajungand la 802.500 de clienti la sfarsitul celui de-al doilea trimestru al acestui an. Oferta de servicii integrate contribuie semnificativ la loializarea bazei de clienti a Telekom Romania, o serie de studii de brand si retea indicand aceste tendinte pozitive.

Utilizatorii serviciilor de voce fixa (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la sfarsitul celui de-al doilea trimestru din 2019, inregistrand o crestere de 0,9% fata de perioada similara a anului trecut. Cresterea bazei de clienti pentru serviciile integrate fix-mobil a compensat declinul continuu al numarului de abonati pentru serviciile traditionale de voce fixa.

Citeste si:
Rezultate mixte pentru Telekom in trimestrul doi
Rezultate mixte pentru...

Numarul de clienti pentru serviciile de televiziune a fost de 1,4 milioane in trimestrul doi al acestui an, in scadere cu 5,7% fata de perioada similara a anului trecut, in principal pe fondul declinului tehnologiei DTH (Direct to Home). In acelasi timp, segmentul de Internet TV (IPTV) a inregistrat un avans de 15% al numarului de clienti, de la un an la altul. Venitul mediu per utilizator (ARPU) pentru acest segment a crescut, de asemenea, semnificativ in aceeasi perioada.

In trimestrul doi al anului curent, Telekom Romania a inregistrat 1,1 milioane de clienti pentru serviciile broadband (fix si mobil) pentru operatiunile fixe, in scadere cu 5,9% fata de acelasi trimestru al anului trecut. In acelasi timp, ARPU pentru acest segment a crescut fata de perioada similara a anului trecut.

La 30 iunie 2019, baza totala de clienti a Telekom Romania Mobile era de 4,5 milioane, in scadere cu 4,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea, eforturile companiei de a asigura o baza mai sanatoasa a clientilor pentru servicii mobile genereaza rezultate pozitive. Din baza totala de clienti, segmentul postpaid reprezinta 35%. Veniturile din servicii mobile au scazut cu 4,4%, pana la 78,8 milioane de euro, in principal ca efect al impactului tranzitiei platformelor IT reflectat in trimestrul patru 2018, care a condus la un numar de deconectari in a doua parte a anului. Stabilizarea veniturilor din servicii mobile este preconizata in a doua jumatate a acestui an.

ARPU pentru segmentul postpaid a crescut, de asemenea, semnificativ fata de primul trimestru al acestui an, continuand tendinta pozitiva care a debutat in T4 2018 si reflectand procesul de a asigura o baza de clienti mai sanatoasa, dupa ce au fost aplicate corectiile necesare.

Citeste si:
Telekom Romania, venituri stabile in 2017, scadere in T4
Telekom Romania, venituri...

Veniturile din servicii wholesale au continuat sa creasca in cel de-al doilea trimestru al acestui an, cu 28,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a cresterii business-ului de trafic international de tranzit.

Grupul de companii a inregistrat, de asemenea, o imbunatatire semnificativa a fluxului de numerar operational de la un an la altul, ceea ce reflecta o gestionare riguroasa a fluxului de numerar incepand din cel de-al treilea trimestru al anului 2018, precum si succesul constant al programelor de transformare care vizeaza costurile si care incep sa genereze un impact tot mai mare in rezultatele financiare si o imbunatatire continua a eficientei operationale.

“In trimestrul doi al acestui an, vedem rezultate pozitive pentru principalii piloni ai strategiei noastre comerciale. Vedem o crestere sustinuta a ofertelor convergente fix-mobil, atat in ceea ce priveste numarul de clienti, cat si contributia la veniturile segmentului de servicii fixe. In plus, vedem consolidarea pe segmentul mobil, reflectata intr-o baza mai sanatoasa de clienti pentru serviciile mobile, precum si in satisfactia clientilor pentru ofertele noastre mobile. Avem in continuare o pozitie buna in ceea ce priveste perceptia de brand, fiind brandul numarul doi in preferintele clientilor pe toate segmentele de servicii – mobil, servicii integrate, TV si broadband.

Numarul clientilor care beneficiaza de tehnologia FTTH continua sa creasca, cu o rata anuala de 14%. In acelasi timp, continuam sa ne imbunatatim eficienta operationala, prin imbunatatirea fluxului de numerar, necesar pentru a asigura cresterea pe mai departe.

Citeste si:
Telekom scade pe mobile, valorifica bunuri imobiliare
Telekom scade pe mobile,...

Mai mult, ne-am imbunatatit baza de costuri in toate categoriile, in special in ultimul an. Astfel de imbunatatiri sunt necesare in continuare, pe fondul competitiei intense si al presiunii pe marja de profitabilitate, al faptului ca in anumite arii avem in continuare costuri in crestere, precum si necesitatea investitiilor semnificative in viitor, de exemplu pentru retea si digitalizare. Este ambitia noastra sa evoluam continuu, sa ne crestem baza de clienti si sa optimizam in continuare structura de costuri, pentru a construi <>, in beneficiul clientilor nostri”, a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Veniturile Telekom Romania pe primul trimestru, in scadere