“Evident ca ne uitam la oportunitatile care apar si putem sa raspundem cu o achizitie sau nu. Daca este un deal bun, cu siguranta vom face acest lucru. Insa nu este strategia noastra pe urmatorul an sa crestem prun achizitii, ci organic”, explica managerul UPC, adaugand ca se asteapta ca in continuare evaluarile companiilor sa scada.

Severina Pascu nu a oferit date despre procentul cu care s-au diminuat valorilor operatorilor telecom locali sau cu cat ar putea scadea in continuare.

Romtelecom, compania cu care UPC se lupta pentru locul al doilea pe piata de televiziune, cumpara prin operatorul NextGen din ce in ce mai multe firme mici de telecomunicatii, timp in care si RCS&RDS activeaza in acelasi mod, insa tranzactiile sunt mult mai rare, ultima astfel de actiune a companiei controlate de Zoltan Teszari fiind in ianuarie anul acesta cand a cumparat Air Bites.

Cea mai importanta achizitia a UPC in Romania a fost achizitia Astral in 2005, de atunci urmand cateva tranzactii mai mici printre care cea a Focus Sat, Minisat si Cablevision of Romania.

Prioritatile UPC in urmatoarea perioada sunt legate de lansarea campaniei de toamna, in general in septembrie si octombrie majoritatea operatorilor telecom, dar mai ales cei de televiziune, venind cu noi produse si servicii pentru atragerea clientilor.

“Perioada urmatoare este cea mai importanta din an, iar obiectivele sunt strict legate de acest interval, finalitatea fiind cresterea si consolidarea bazei de clienti. Cel mai mult vom creste pe segmentul de televiziune digitala, iar celelalte segmente vor creste, dar mai putin”, afirma directorul financiar al companiei .

Comparativ cu trimestrele anterioare, cand UPC isi micsora numarul de abonati doar pentru serviciile de televiziune analogica, in trimestrul al doilea din acest an compania si-a diminuat numarul de abonati si pe segmentele de telefonie si internet comparativ cu ianuarie-martie 2010, compania avand mai multi clienti doar pentru cablul digital si televiziunea digitala prin satelit fata de primele trei luni din an.

“Cred ca de acum si pana la finalul anului vom resimti efectele crizei si oamenii vor fi atenti cu produsele premium si serviciile suplimentare. Dar uitandu-ne la trendul ultimelor opt luni, noi am crescut si nu vad de ce nu am continua sa crestem si in ultimele patru luni”, mai spune Pascu.

In prima jumatate a anului, UPC a avut venituri de 62,3 milioane de euro in crestere cu 1,3 milioane de euro comparativ cu ianuarie-iunie 2009.

Citeste si:

In ceea ce priveste evolutia companiei si a pietei de telecomunicatii in 2011, oficialul UPC se asteapta sa nu mai fie scaderi semnificative.

“Sper ca macroeconomic nu va fi mai rau decat anul acesta si, cel putin teoretic, ar trebui sa intram pe un alt fel de trend. Pe segmentul nostru nu cred ca vor schimbari semnificative si ma astept ca 2011 sa fie la nivelul anului acesta. Oamenii si-au ajustat deja serviciile de care nu aveau nevoie si nu cred ca va fi o scadere a cererii in urmatoarea perioada fata de perioada anterioara”, afirma directorul financiar al companiei.

Tot anul viitor compania va lansa serviciile de internet la viteze mai mari si pe segmentul rezidential,
dupa ce din iulie a inceput sa comercialize servicii de internet la viteze de download de pana la 100 de Mbps pentru segmentul de business, oferta adresandu-se in special IMM-urilor.

In prezent pe segmentul consumer UPC ofera internet cu viteze de pana la 24 de Mbps, in timp ce competitorii de la RCS&RDS si Romtelecom au lansat internet cu viteze de pana la 100 Mbps.

Continuarea crizei, lucru care a intetit razboiul preturilor din telecom din cauza faptului ca oamenii sunt cu mult mai atenti la pret si adesea aleg un anumit furnizor doar bazandu-se pe tarifele percepute, va face ca lupta in preturi sa nu se termine in urmatorii doi ani.

In 2011 si o parte din 2012 majoritatea clientilor vor fi foarte axati pe pret, dar va creste procentul clientilor care vor aprecia continutul ca atare si interactivitatea cu compania. Piata de cablu este destul de matura si diferenta o va face compania care ofera produsul de care are nevoie clientul, dar si suportul cu care sa-l pastreze”, explica Severina Pascu, adaugand ca in urmatoarea perioada UPC se va concentra pe consolidarea bazei actuale de clienti si mai ales pe zona de customer care, un lucru de care s-a ocupat mai putin in perioada de crestere, cand prioritare au fost dezvoltarea retelei ori lansarile de servicii noi.

UPC a inregistrat in 2009 afaceri de 116 milioane de euro si pierderi nete de 119,9 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

Evolutia numarului de clienti UPC intre aprilie 2009 si iunie 2010:

Sursa: Liberty Global