Fondul, care sustine in general start-upurile europene din zona IT, online, media& entertainment, a mai investit in mai multe companii online ori de IT, printre care compania britanica de inchiriere de filme Lovefilm, Opera Software, dezvoltatorul browserului Opera sau agentia de turism lastminute.com.

Printre investitorii individuali se numara Dave McClure (antreprenor din Sillicon Valley), Sherry Coutu (membru al boardului SeedCamp, o competitie dedicata antreprenorilor din online), Alex Hoye (director general al Latitude, una dintre cele mai mari agentii de marketing digital din Marea Britanie) si Algy Williams (director general la un furnizor de servicii de outsourcing pentru industria jocurilor).

Compania Brainient a mai obtinut o finantare de 50.000 de euro in 2009, cand a castigat competitia britanica dedicata start-upurilor Seedcamp Week. Softul de publicitate permite brandurilor sa adauge diferite optiuni prin care reclamele online sa devina mai interactive.

“Ganditi-va cum ar fi sa poti stabili un test drive in timp ce urmaresti o reclama pentru BMW Z4 sau cum ar fi sa poti comanda un DVD in timp ce te uiti la prezentarea noului film Harry Potter. Am creat o platforma care dau brandurilor si agentiilor posibilitati nelimitate pentru implicarea utilizatorilor si credem ca o perioada mai buna decat aceasta nu exista”, a explicat Emil Gal (foto), adaugand ca publicitatea video online a inregistrat o crestere importanta in ultimii ani, iar pana in 2012 va ajunge la 3,3 miliarde de dolari.

Emil Gal are 24 de ani, iar in urma cu trei ani a terminat Facultatea de Matematica-Informatica, dupa cum afirma pe blogul personal.

A incercat sa infiinteze “o afacere” de cand avea zece ani cand realiza carti de vizita pentru profesori, dar primul business l-a lansat la 19 ani, acesta esuand dupa doi ani.

A lucrat la canalul de televiziune de muzica U, iar in vara lui 2007 a lansat BrainTV, una dintre primele televiziuni online locale, care a fost inchisa in 2008 din lipsa de fonduri pentru cheltuielile lunare de peste 10.000 de euro.

Cine cumpara BrainTV?

Cine cumpara BrainTV?

Citeste si:

In 2008 a lansat Skimbit, un program de marketing afiliat (practica pe web prin care un comerciant rasplateste unul sau mai multi afiliati - publisheri - pentru fiecare vizitator sau client adus, conform Wikipedia) in care la inceputul anului trecut un grup de investitori din Marea Britanie au investit un milion de dolari.

In 2008 a mai inceput in parteneriat cu Florin Grozea, solistul formatiei Hi-Q, eOk.ro, un site legal cu muzica gratuita, iar anul trecut a infiintat Veevid, o platforma de video management open-source.

De anul trecut antreprenorul s-a mutat la Londra, declarand in urma cu cateva luni pentru agentia Reuters ca orasul britanic “este centrul lumii daca vrei sa lucrezi in media si publicitate".

"Cel mai bun lucru pe care Marea Britanie il ofera la acest moment este infrastructura necesara, astfel incat companiile mici si mijlocii sa creasca, nu doar in aceasta tara, dar si in Europa, SUA si restul lumii. Sa ajungi la o audienta globala dintr-un loc este un lucru pe care nu il poti obtine din multe locuri ale lumii, iar britanicii au inteles ca daca ii ajuta pe antreprenori sa creasca, toata lumea are de castigat”, spunea Gal in interviul pentru agentia de stiri.

Pe de alta parte, antreprenorul afirma in august anul acesta pentru cotidianul britanic Financial Times ca a hotarat sa dezvolte platforma Brainient in Marea Britanie pentru ca Romania este “o piata mica in care agentiile nu sunt puse la punct cu ultimele tehnologii” si ca urmatorul start-up pe care il va lansa va fi tot in Londra.

Numarul antreprenorilor straini din domeniul tehnologiei care s-au mutat in capitala britanica a crescut de la noua persoane, intre 2005/2006, la 30, intre ianuarie si septembrie 2009, conform Reuters.