Google foloseste uriasa baza de date proprie privind shopping-ul online pentru a construi "Google Price Index", un serviciu care ar indica preturile si implicit inflatia din diferite tari si regiuni ale lumii si ar putea reprezenta o alternativa la statisticile oficiale, potrivit Financial Times, potrivit Mediafax.
Proiectul, dezvoltat de economistul sef al Google, Hal Varian, arata ca datele economice pot fi centralizate mult mai rapid folosind surse online.

Statisticile oficiale privind inflatia (indicele preturilor de consum) sunt colectate "manual" din magazine si apar lunar, cu o intarziere de cateva saptamani fata de perioada analizata.

Varian a aratat insa, in cadrul unei prezentari sustinute luni seara la Denver, ca GPI este in lucru si ca Google nu a decis inca daca il va lansa ca serviciu disponibil publicului.

Economistul Google a subliniat totodata ca GPI nu reprezinta un inlocuitor direct al inflatiei oficiale, deoarece gama de produse comercializate pe internet este diferita de cea regasita in intreaga economie. Spre exemplu, piata rezidentiala influenteaza inflatia din Statele Unite in proportie de 40%, ponderea fiind insa de numai 18% in cazul indicelui Google.

Totusi, in cazul bunurilor care se tranzactioneaza in volume similare atat online, cat si prin comertul traditional, Varian noteaza ca cei doi indici sunt "destul de bine corelati".

Extrapoland, el a discutat alte proiecte care folosesc datele din motorul de cautare al Google pentru prognoze economice. Economistul sef al Google a afirmat ca lucreaza la "anticiparea prezentului", adica determinarea unor indicatori economici in timp real, cu mult inainte de publicarea datelor oficiale.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri