“Companiile multinationale au devenit in acest an cu mult mai atente la alte categorii de cheltuieli - in afara de cele cu personalul si cu chiriile - asa incat automobilele de serviciu si costurile aferente sunt din ce in ce mai putin privite ca “bonusuri”. Firmele vor sa elimine orice cost nejustificat si, implementand solutiile de monitorizare a vehiculelor, au constatat ca, in medie, angajatii lor parcurgeau 60% din kilometri in interes personal si doar 40% in interesul companiei”, a aratat Adrian Dinu, director general SAS Grup, unul din jucatorii pietei sistemelor de supraveghere a flotelor auto prin GPS.

Piata solutiilor de monitorizare prin GPS a inregistrat de altfel cresteri remarcabile in ultimii trei ani, evolutia fiind pozitiva inclusiv in anii de criza 2009 si, respectiv, 2010, datorita faptului ca acestea contribuie semnificativ la reducerea cheltuielilor companiilor.

Piata de profil a intrat intr-o noua etapa de dezvoltare, in sensul cresterii calitatii serviciilor si a accesibilitatii pretului echipamentelor, insa nu toti jucatorii de pe piata vor supravietui. Recent noi am scazut dramatic pretul echipamentelor, urmand a inregistra profit doar din abonamentele pentru servicii”, a precizat Dinu.

Citeste si:

In anul 2007 un echipament de supraveghere prin GPS costa 350 euro cu TVA, in timp ce in prezent firmele il pot achizitiona cu un pret mai mic de 100 euro, cu TVA.

In ceea ce priveste abonamentele pentru servicii, acestea au preturi care pleaca de la cinci euro pe luna, in varianta cu cele mai putine optiuni de raportare.