Compania si-a majorat numarul de salariati cu 130 de persoane de la inceputul lui septembrie anul trecut si dupa ce a fost cumparata de grupul Asesoft pentru 14 milioane de euro, din aceasta suma, 4 milioane de euro fiind pentru dezvoltarea business-ului.

Astfel, in prezent, reteaua Flanco are 74 de magazine, comparativ cu 70 in septembrie 2010, ultimele dintre ele fiind deschise in Bucuresti, Timisoara, Iasi, Botosani, Giurgiu.

“Bugetul de investitii pentru acest an va merge in cea mai mare parte catre dezvoltarea suprafetei de retail (atat prin deschiderea de noi spatii, cat si stoc de marfa), dar si catre formarea profesionala a angajatilor Flanco. In 2011 intentionam sa mai deschidem 12-15 magazine pozitionate in locatii strategice fie in centre comerciale fie stradale. Magazinele ce se vor deschide pana in luna aprilie 2011 vor fi inaugurate la Bucuresti, Buzau, Piatra Neamt, Suceava, Drobeta Turnu Severin”, a explicat managerul.

Olteanu a adaugat ca printre prioritatile financiare din anul acesta se numara cresterea profitabila a cotei de piata si continuarea politicii de eficientizare a costurilor.

In ultimul an si jumatate compania a incercat sa reduca masiv costurile, de exemplu in martie anul trecut cheltuielile lunare ale retailerului erau de 4 milioane de lei, mai putin cu 40% fata de noiembrie 2009

Pe de alta parte, in decembrie 2010 compania avea aproximativ 9,5-10% dintr-o piata estimata la un miliard de euro, iar tot atunci seful Flanco isi propunea pentru acest an atingerea unei cote de piata de 10%, retailerul urmand sa realizeze o cifra de afaceri de 110 milioane euro.

La finalul lui 2009, in momentul intrarii in insolventa, compania detinea 4% din piata de retail de electronice si IT, un segment in care cei mai importanti competitori sunt Altex Romania, Domo Retail si lanturi de hipermarketuri.

Citeste si:

„Estimam ca in 2010 piata de retail de electronice, electrocasnice si IT a fost de aproximativ 1 miliard de euro, in scadere cu 10% fata de 2009. O serie de factori macroeconomici (modificarea TVA, reducerea salariilor din domeniul public) au impactat negativ achizitiile de produse de folosinta indelungata, majoritatea consumatorilor optand pentru inlocuirea produselor vechi sau defecte. In acest an piata de retail de electrocasnice si IT ar putea inregistra o crestere fata de 2010. Este greu de estimat care va fi procentul de crestere, intrucat acesta depinde foarte mult de situatia macroeconomica generala. Cresterea ar putea ajunge si pana la 10-15%, in cazul unui scenariu (foarte) optimist. Cel mai probabil, anul acesta nu vom mai vedea o scadere a pietei”, a adaugat directorul general al Flanco.

In ultimii doi ani, din cauza crizei, cele mai mari vanzari au fost inregistrate de produsele electronice si electrocasnice de necesitate, prin care clientii au inlocuit produse care nu mai functionau.

„In acest an mizam in continuare pe vanzarea acestor produse dar si pe vanzarea de LCD-uri, notebook-uri”, a afirmat Adrian Olteanu.

Un pachet de 60% din Flanco a fost cumparat pentru 14 milioane de euro la jumatatea lui septembrie anul trecut de catre compania Asesoft Web, detinuta de Iulian Stanciu si Sebastian Ghita, actionari ai grupului Asesoft.

Restul de 40% din retailer este detinut de ING, Unicredit Tiriac Bank si BRD- Groupe Societe Generale, banci care au creditat compania in perioada de extindere si carora Flanco nu le restituisera datoriile.

Flanco a intrat in insolventa in decembrie 2009 dupa ce negocierile pentru restructurarea datoriei de 17,5 milioane de euro catre ING au esuat, insa prin achizitia de catre Asesoft Web, compania ar trebui sa iasa din insolventa in perioada urmatoare. Zece milioane dintre cele 14 oferite de Asesoft Web au fost folosite pentru plata creditorilor.