Luand in calcul tot ceea ce pot sa faca smartphone-urile recent lansate pe piata - de la identificarea pozitiilor utilizatorilor la oferirea de analize despre site-uri - urmatorul pas logic va fi sa devina instrumente de eCommerce. Vezi cum vor transforma terminalele mobile piata de achizitii online.
In prezent, ponderea tranzactiilor efectuate de pe dispozitive mobile este de sub pragul de 3%, “insa este un trend ascendent pe care va trebui sa il tratam separat, cat de curand”, a declarat, pentru wall-street.ro, Daniel Nicolescu (foto), CEO ePayment.

El spune ca vanzarile de smartphone-uri si de tablete sunt in evolutie continua dar inca nu se resimt puternic si in evolutia comertului electronic romanesc. “Cu siguranta insa, in viitorul apropiat, dispozitivele mobile vor contribui din plin la cresterea gradului de confort al comertului electric. Pe masura ce vor aparea noi modalitati de plata si noi servicii, special concepute pentru aceste generatii de echipamente, suntem convinsi ca utilizatorii se vor simti la fel de confortabil sa cumpere produse de pe Internet folosindu-si telefonul sau tableta”, considera Nicolescu.

Comertul electronic cu plata online cu cardul a crescut in 2010 cu 38% comparativ cu anul precedent, atingand valoarea de 127,8 milioane de euro.

Companiile de talie mondiala precum Google sau Apple au inceput deja sa prezinte aplicatii care usureaza tranzactiile de pe terminale mobile si angajeaza oameni specializati in dezvoltarea lor. Astfel, Eric Schmidt, CEO al Google, a prezentat toamna trecuta o aplicatie “tap-and-pay” (apasa si plateste – n.r.), simplu de folosit, prin intermediul careia poti cumpara de pe telefoanele Android. Apple a angajat anul trecut mai multi ingineri-experti in eCommerce mobil.

David Sims, autor al cartii ePayments: Emerging Platforms, considera ca schimbarea felului in care achizitionam produse sau servicii ne va schimba si felul de a fi, scrie Mashable.

1. Clientii vor fi mai usor de targetat

Punand laolalta serviciile de geolocalizare (Foursquare sau Gowalla, de exemplu), retelele sociale, serviciile de check-in si, in final, plata de pe mobil, comerciantii nu te vor mai privi precum un simplu cumparator “inert”, persoana ce vine si plateste cu cash si apoi pleaca sau individ ce isi scoate cardul de credit si comanda de pe PC. Acelasi device cu care faci fotografii, scrii review-uri pe site-uri de geolocalizare devine “portofelul tau electronic”. Si unul care poate fi urmarit.

Sa spunem ca slabiciunea ta este mancarea chinezeasca si comanzi, prin mobil, de la un anumit restaurant, in timpul pauzei de pranz de la munca. Daca vei trece sambata sau duminica cu masina pe langa acel restaurant, este posibil sa primesti invitatie, direct pe mobil, sa vii sa mananci, cu o oarecare reducere - "bonus de fidelitate".

2. Achizitiile vor deveni mult mai axate pe social

Seful diviziei de mobile a GroupOn, Mihir Shah, a spus la finalul lunii ianuarie ca peste 5 milioane de aplicatii GroupOn pentru iPhone si terminale Android au fost descarcate in noua luni. Dar a primi cupoane cu reduceri pe terminale mobile este doar inceputul.

Vom asista la eforturi de loializare prin mobile, socializarea magazinelor cu clientii, trimiterea de modificari si, de ce nu, o noua batalie pe clienti. Imagineaza-ti cum va fi cand o cafenea concurenta cu cea pe care o vizitezi cel mai des ti-ar trimite un cupon de reducere, pe mobil, pentru a “schimba taberele”.

Aceste modificari vor altera perceptia noastra asupra a ceea ce consideram ca este admis sa se cunoasca despre noi, dar, ca orice tranzactie economica, conteaza si ce primim in schimb. Ce daca magazinul X stie ca noi vizitam pe concurenti mai des, daca ne trimite in schimb, pentru schimbarea obiceiurilor de cumparaturi, un cupon de reduceri?

Daca in prezent multi se plang ca Internetul detine prea multe informatii despre ei, in viitor este posibil sa se planga de faptul ca, din contra, NU se cunosc destule informatii si nu primesc ofertele pe care le au altii.

3. Telefonul distruge barierele dintre online si offline

In cadrul Digital Marketing Forum a fost prezentata o tehnologie ce permite scanarea codurilor de bara cu mobilul si, instantaneu, aflarea ofertelor despre acel produs din mai multe magazine, lucru ce permite alegerea celei mai bune ca si pret. In aceasta situatie, tu cumperi online sau offline? Raspunsul corect este atat offline, cat si online.

4. Telefonul mobil va deveni a doua identitate a ta

Din prima zi in care au desfacut primul tau telefon “caramida”, ai incercat sa-l personifici. Sa-l faci sa faca parte din viata ta. Acest lucru a atins un nou nivel in prezent. Smartphone-ul a devenit “un jurnal personal” al vietii tale, chiar si intime – albume de fotografii, calendar de evenimente, mesaje sentimentale, e-mail-uri, muzica, recorduri la jocuri, dezamagiri sau bucurii. In curand, este foarte probabil ca el sa devina si portofelul tau, putand sa achizitionezi cu el nu doar din mediul online ci si din offline, din lumea fizica. Deja mai multe firme din SUA experimenteaza plata direct cu telefonul mobil.

Avand in vedere acest trend, va deveni imperativ ca terminalul tau mobil sa fie din ce in ce mai securizat. Uita deci de parolele “1234” sau “0000”, gaseste unele mai complexe, instaleaza sisteme de securitate. Producatorii de terminale mobile, intuind acest trend, deja creeaza terminale ce se deschid la amprenta posesorului sau dupa scanarea retinei.

Cum afecteaza noile trenduri si noile terminale mobile stilul tau de viata? Spune-ne parerea in comentarii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri