Dintre cele trei proiecte, unul apartine companiei germane Oiltanking, al doilea firmei ruse Severo-Zapadny Alliance, iar cel din urma este derulat de TNK-BP, al treilea mare grup petrolier din Rusia. TNK-BP intentioneaza sa construiasca terminalul, in valoare de 175 milioane de dolari, la Ust-Luga, intre Narva si St. Petersburg, cu o capacitate anuala de 7,5 milioane de tone de titei, patru milioane de tone de combustibil si 0,5 milioane de tone de motorina.
Directorul Biroului Oiltanking din Rusia, Boris Martinov, a declarat ca firma germana va investi 135 de milioane de dolari, urmand sa exporte in fiecare an, prin noul terminal, peste 7,5 milioane de tone de petrol si alte produse petroliere. Investitia contractata de Severo-Zapadny Alliance se ridica la 340 milioane de dolari. Terminalul sau va livra 200.000 de barili de petrol pe zi.
Principalul terminal rus la Marea Baltica este cel de la Primorsk, a carui capacitate s-a triplat in mai putin de doi ani, ajungand la 1,1 milioane de barili pe zi. In ultima vreme, Rusia a militat pentru construirea de terminaluri petroliere la tarmurile sale din nord, pentru a evita livrarile prin Stramtorile Turciei, unde traficul este congestionat.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: