Grupul auto american General Motors intentioneaza sa vanda participatia pe care o detine in cadrul producatorului nipon de autovehicule Suzuki Motor, ceea ce ar pune capat aliantei care timp de 25 de ani a unit cele doua companii, informeaza agentia Rompres.

Surse apropiate acestor doua companii, citate de agentia japoneza de stiri Kyodo, au dezvaluit duminica informatii legate de acest plan, fara a specifica insa daca GM va vinde tot pachetul de 20 la suta din actiunile Suzuki sau numai o parte.

GM este principalul actionar al producatorului japonez, cu care a inceput aceasta alianta de capital in 1981.

Grupul nord-american, lider mondial in fabricarea de autovehicule, a inceput sa piarda din piata americana in fata concurentilor sai din alte tari, printre care compania japoneza Toyota, fiind afectat si de preturile ridicate ale petrolului.

Pentru a aduce o schimbare in afacerile sale, GM a inceput sa aplice in ultimul timp o strategie care merge de la inchiderea de fabrici pana la restructurarea actiunilor.

Aceasta vanzare a titlurilor Suzuki de catre General Motors ar putea impulsiona compania nipona sa vanda, la randul sau, actiunile (11 la suta din capitalul social) pe care le detine in cadrul companiei coreene GM Daewoo Auto & Tecnology, de asemenea asociata cu General Motors.

In urma vanzarii actiunilor Suzuki, General Motors isi va concentra atentia cu precadere asupra GM Daewoo, care, ca si compania japoneza, se va axa pe producerea de autovehicule de dimensiuni mici.

In octombrie 2005, GM a vandut pachetul de 20 la suta din actiuni pe care il detinea in cadrul companiei nipone Fuji Heavy Industries, de acest lucru profitand Toyota Motor, care a achizitionat 8,7 la suta din aceste titluri si a devenit actionarul majoritar al Fuji.

In prezent, General Motors mai detine si opt la suta din actiunile Isuzu Motors, potrivit Kyodo.ROMPRES
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri