De departe, Logan este cea mai ieftina masina prezenta la Salonul Auto de la Geneva. Evident, restul constructorilor spun ca nu conteaza numai pretul.

Putem produce un model Logan de baza pe care-l putem vinde cu circa 5.000 de euro pentru a avea profit. Nu stiu inca nici o companie europeana care poate vinde un autoturism la un pret mai mic de 7.500 de euro, realizind astfel macar un profit minimal. In plus, toate aceste modele sint mai mici decit Logan, a declarat presedintele Renault, Louis Schweitzer.

Ba ale noastre-s mai bune

Oficialii PSA, companie alcatuita din companiile Peugeot si Citron, considera ca optiunea unui pret redus oferita de Logan nu se compara cu ofertele lor, Peugeot 107 si Citron C1, create pentru clientii care pun pret cit de cit pe stil. Modelele 107 si C1 au un stil european modern si un consum de carburant atragator, fiind astfel incomparabile cu Logan, a declarat directorul executiv al PSA, Martin Folz. Cu toate astea, marea majoritate a constructorilor auto considera ca automobilele ieftine, la care unele elemente de confort au fost eliminate pentru ca pretul sa poata fi considerat accesibil chiar si de catre clientii cu venituri mici, ar putea impulsiona cererea pe piata vest-europeana.

Cu modele fara prea multe dotari, companiile din domeniu incearca sa atraga clientii de masini second hand, care nu isi permit sa achizitioneze un automobil nou. Peugeot ofera pentru cei cu venituri mai mici modelul 107, la 8.500 de euro, iar compania partenera ofera modelul Citron C1 la un pret asemanator. Ambele modele sint construite in uzinele din Cehia, alaturi de un al treilea model de la compania Toyota, adresat tot tinerilor, si anume Toyota Aygo. Vom incerca sa-i atragem pe cumparatorii pentru care pretul reprezinta un criteriu important in alegerea unei masini, dar care isi doresc, totusi, un autoturism elegant. Consideram ca piata are potential pe segmentul clientilor care isi doresc masini mici de oras, multifunctionale si foarte manevrabile, a mai spus Folz.

Portretul robot de la Toyota

Reprezentantii Toyota spun despre Aygo ca ar putea fi unul dintre modelele sale de volum, adresin-du-se clientilor tineri, pina in treizeci de ani, necasatoriti si care nu au mai avut o masina in trecut.

Cu toate acestea, analistii din industria auto au dubii cu privire la potentialul pietei unor astfel de vehicule mici si compacte si pun la indoiala disponibilitatea publicului tinar de a cheltui peste 10.000 de euro pentru un autoturism din clasa mica.

Realist vorbind, clientii tineri nu au banii necesari pentru a-si cumpara un autoturism nou si au tendinta de a cumpara masini second-hand. Chiar daca aceste autoturisme au preturi care oscileaza in jurul a 8.000 de euro, pretul real ajunge foarte aproape de 10.000 de euro in momentul in care sint echipate cu un minimum de dotari, a declarat Willi Diez, decanul Institutului Auto din cadrul universitatii germane Bamberg.

Masinile mici se confrunta in exploatare cu propriile limite. Sint foarte bune pentru a circula in oras, iar unii oameni le-ar putea cumpara ca pe o a doua masina, dar nu sint foarte confortabile pe distante lungi, a adaugat Diez.

Masina mica-profit mic

Mai multi producatori apreciaza ca piata masinilor cu pret redus are potential de crestere semnificativ, dar cei care produc aceste masini vor avea un profit foarte scazut. Compania Nissan considera ca este dificil sa obtii profit in Europa de Vest cu acest gen de masina, unde clientii sint mai pretentiosi, preferind modele mari, drept pentru care isi concentreaza vinzarile catre pietele din Europa Centrala si de Est.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri