Warner Music Group Corp., a treia casa de discuri pe plan mondial, a respins astazi oferta de preluare facuta de al patrulea jucator pe piata, compania britanica EMI Group PLC, informeaza Forbes. EMI a inaintat luna trecuta rivalului american o oferta de preluare in valoare de 3,32 miliarde de euro, in speranta de a crea al trelea jucator pe piata ca marime, in urma Universal Music si Sony BMG.

In ciudat refuzului primit, oficialii EMI au declarat ca grupul britanic doreste in continuare achizitionarea rivalului american. EMI considera in continuare ca achizitonarea Warner Music este foarte atractiva pentru actionarii ambelor companii, dar va realiza aceasta tranzactie doar daca va aduce valoare si castiguri actionarilor EMI, se arata intr-un comunicat oficial al companiei.

Fuziunea dintre cele doua case de discuri ar aduce castiguri importante intr-o industrie foarte competitiva, sub noul brand urmand sa fie reuniti artisti precum Coldplay si Robbie Williams, care in acest moment au semnate contracte cu EMI si Madoona, care este reprezentata de Warner. De asemenea, ambele companii doresc sa obtina cat mai mult din vanzarile digitale, fiiind printre cele care au cerut cresterea pretului pentru o melodie care poate fi descarcata de pe Internet, in timpul negocierilor cu Apple Computers.

Aceasta oferta de preluare reprezinta cea de a treia incercare a EMI de achizitionare a grupului american Warner Music. Prima incercare a fost oprita de autoritatile care vegheaza la respectarea legilor concurentei in Europa, care nu a acordat unda verde fuziunii dintre cele doua case de discuri, temandu-se de scaderea competitivitatii pe piata. In 2003 Warner a repins o alta oferta de preluare din partea EMI, aceasta fiind in valoare de 2,05 miliarde de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri