Grupul german de retail Metro a inregistrat, in primele trei luni ale acestui an, un profit net de 6,4 milioane de euro (8,1 milioane dolari), cu 43,8%mai mic fata de perioada similara din 2005, informeaza Rompres. Grupul a informat ca profitul a fost influentat de reducerea consumului in Germania si de scaderea vanzarilor in Saptamana Mare.

Incasarile Metro au ajuns la 13,308 miliarde de euro (16,835 miliarde de dolari) in perioada ianuarie-martie, fiind cu 13,3% mai mari ca in perioada similara din 2005, datorita cresterii volumului de afaceri in strainatate.

Presedintele companiei, Hans-Joachim Koerber, considera ca Metro a realizat ‘o baza solida’ pentru a ‘incheia cu succes’ anul 2006 si s-a aratat increzator ca apropiatul Campionat Mondial de Fotbal si avansul ce va fi luat de cumparaturi in 2006 in preambulul majorarii Taxei pe Valoare Adaugata (TVA) din 2007 vor revitaliza vanzarile in Germania.

Profitul operational (Ebit) al Metro a scazut pana la 138 milioane de euro (175 milioane dolari), cu 4,2% mai mult ca in primul trimestru din 2005.

Metro este unul dintre cele mai mari lanturi de magazine din lume, fiind prezent in 30 de tari, si detine marcile Metro/Makro, Real, Extra, Media Markt, Saturn si marile magazine Kaufhof. La bursa din Frankfurt, actiunile Metro au scazut, pana la ora 9,45 GMT, cu 1,3 procente, ajungand la 44,53 euro.