Pana in 2015, mai bine de 15 mii de mici avioane de lux ii vor deservi pe cei mai bogati oameni ai lumii. Targul avioanelor pentru afaceri, ce se desfasoara zilele acestea la Geneva a marcat o adevarata surpriza atat pentru industria aviatica, cat si pentru mediul bancherilor. Modelele prezentate au depasit orice asteptari ale potentialilor clienti, fapt ce s-a tradus printr-un adevarat record al comenzilor. Falcon 7X si Dassault Aviation au totalizat astfel peste 80 de comenzi inca din prima zi a targului, iar asta in conditiile in care pretul aparatelor se situeaza intre 1 si 3 milioane de dolari.

Compania Eclipse a anuntat la randul sau vanzarea a 2.357 de modele Eclipse 500, livrarile fiind prevazute sa inceapa din aceasta vara. Daca acest ritm al cererii de avioane de afaceri se va mentine, specialistii din industria de specialitate apreciaza ca pana in 2015 vor fi construite intre 13.600 si 15.400 de noi aparate. Faptul ar putea parea imbucurator pentru industriasi, insa aceasta proliferare a aviatiei de lux risca sa puna mari probleme sigurantei traficului aerian.

Nelipsiti de la aceasta manifestatie, gigantii Airbus si Boeing au venit cu modele revolutionare, de linie, bazate in special pe ideea optimizarii investitiei. Modelele prezentate de acestia au o dubla utilizare, putand fi modificate in numai cateva ore din cargo in aparate de lux.