Cresterea ajustata de schimbul valutar si achizitii / retrageri de capital, a atins un nivel de 5,9 la suta, toate diviziile contribuind la aceasta evolutie pozitiva. Profitul operational al companiei a ajuns la 295 milioane de euro, fiind cu 11,7% mai mare decat anul trecut.

Rezultatele pe divizii

In ceea ce priveste divizia “Detergenti si produse pentru curatenia locuintei", vanzarea diviziei de produse alimentare Dial's SUA a determinat o crestere a profitului operational de 16 milioane euro, cea mai mare parte fiind reinvestiti in piata.

Eficienta vanzarilor (EBIT) a fost de 9,7 procente, la acelasi nivel ca anul trecut, in timp ce eficienta capitalului investit (ROCE) a crescut cu unu la suta, ajungand la 13,1 procente. Datorita reducerii valorii investitiei Henkel in " Lion Corporation " din Japonia, venitul din participatii a scazut de la 17 milioane euro la 13 milioane euro.

Din cauza impozitelor pe vanzarea diviziei de produse alimentare Dial, rata impozitului a crescut de la 25,7 la 29,1 procente. Castigurile nete in acest trimestru, dupa deducerea dobanzilor actiunilor minoritare, s-au ridicat la 181 milioane euro, cu 9,7 la suta peste cifrele inregistrate anul trecut. Castigurile per actiune preferentiala au crescut cu 9,7 procente, ajungand la 1,27 Euro.

Cu o valoare de 1,009 miliarde Euro, vanzarile diviziei "Detergenti si Produse pentru Curatenia Locuintei" au fost cu 5,4 procente peste valoarea aceluiasi trimestru din anul anterior. Cresterea organiza a fost de 2,6 procente, iar profitul operational a crescut cu 6,1 procente, pana la 114 milioane euro. Evolutia diviziilor a fost buna mai ales in America de Nord, America Latina si Asia.

In segmentul detergenti pentru rufe s-a pus accentul pe activitatile de relansare a produselor Persil ("Anti Grey") si Purex ("Whitening").

Segmentul de Produse pentru curatenia locuintei a inregistrat o crestere disproportionata. Cea mai mare contributie in acest sens a avut-o America de Nord, pe segmentul odorizantelor de camera. in Orientul Mijlociu, o patrundere mai puternica pe piata in segmentul detergentilor pentru spalarea manuala a vaselor a condus la cresteri semnificative ale cotei de piata.

Vanzarile inregistrate de divizia "Produse cosmetice/de toaleta" au depasit cu 8,1 procente cifrele din aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 642 milioane Euro. Cresterea organica a inregistrat un nivel solid de 4,8 procente. Profitul operational a crescut cu 8,3 la suta, ajungand la 74 milioane Euro. Evolutia in Europa de Vest a fost una incurajatoare, cu o crestere peste medie inregistrata in Germania, Europa de Est si America Latina.

Vanzarile diviziei "Adezivi Comerciali si Industriali" s-au majorat cu 20,8 procente, cifrandu-se la 448 milioane Euro. Aceasta evolutie a rezultat din puternica crestere organica de 7,8 procente, din diferentele de curs valutar si din achizitiile realizate in anul anterior. Profitul operational a crescut cu 8,7 procente, ajungand la 44 milioane Euro.

In divizia Tehnologii, vanzarile au crescut cu 17,1 la suta, ajungand la 887 milioane euro, datorita cresterii organice puternice de 9,5 de procente, incurajata de diferentele de curs valutar si achizitii. Profitul operational a crescut cu 15,5 procente, ajungand la 90 milioane euro.

Vanzarile in regiunea Europa/Africa/Orientul Mijlociu au crescut cu 7,1 procente, ajungand la 1,909 miliarde Euro, fapt la care au contribuit toate diviziile. Europa de Est a cunoscut o crestere de ordinul a doua cifre, in timp ce Europa de Vest a inregistrat o crestere mai redusa.

In regiunea America de Nord, vanzarile au crescut cu 15,8 procente, ajungand la 684 milioane euro. in aceasta regiune toate diviziile au cunoscut o crestere de ordinul a doua cifre a vanzarilor datorita situatiei economice favorabile din aceasta regiune.

In regiunea Asia-Pacific, vanzarile au fost cu 25,1% peste nivelul din primele trei luni ale anului trecut, ajungand la 237 milioane euro. si aici, toate segmentele au raportat cresteri cu doua cifre ale vanzarilor.