Potrivit unei note a Oficiului de Fraude britanic inaintata justitiei, Alstom ar fi platit aproape 3,4 milioane de euro ca sa-si asigure diferite contracte pentru furnizarea de echipamente pentru garniturile de metrou operate de compania indiana Dehli Metro. In plus, procurorii britanici acuza compania de transport ca a dat mita in valoare de 824.000 de euro pentru a castiga un contract pentru livrarea a 62 de tramvaie in Varsovia. De asemena, Alstom ar fi platit inca aproximativ 2,4 milioane de euro pentru contracte de furnizare de tramvaie si executie de lucrari de infrastructura in capitala Tunisiei.

Platile ilegale ar fi fost deghizate drept "acorduri de servicii de consultanta", potrivit procurorilor. Oficialii Alstom au refuzat sa comenteze acuzatiile.

Daca va pierde procesul, care incepe marti la Londra, Alstom ar putea fi penalizata cu amenzi, sau chiar cu interdictia de a mai participa la licitatii publice pe teritoriul Uniunii Europene. Compania franceza depinde in mare masura de contractele de transport incheiate cu guvernele diferitelor state, dupa ce a vandut majoritatea operatiunilor din domeniul energiei grupului american General Electric, in schimbul a 17 miliarde de dolari. Procurorii britanici au inceput sa investigheze Alstom in 2009, iar un an mai tarziu au emis mandate de arestare pe numele a trei membri din consiliul de administrare al diviziei din Marea Britanie. Doi dintre cei trei membri arestati au fost eliberati ulterior, din lipsa de probe, in timp ce cel de-al treilea a decedat la putin timp dupa arestare.

Alstom este unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata britanica de transporturi si energie, cu peste 6.500 de angajati. La nivel global, Alstom are 93.000 de angajati, in aproximativ 100 de tari.