Media de vanzari a retailerului german Metro pe piata est-europeana a fost devansata, in trimestrul al doilea al anului, de vanzarile realizate de companie in Romania, Rusia si Polonia. In cazul diviziei Metro Cash&Carry, cel mai important avans al vanzarilor a fost inregistrat in tarile mentionate, care au contribuit la o crestere de 16,9% in Europa de Est, la 2,5 miliarde de euro. Excluzand variatiile de curs valutar, avansul din regiune a fost de 16%. In Europa de Est, vanzarile Metro au urcat cu 19,5%, la trei miliarde de dolari, influenta variatiilor de curs valutar fiind minora.

La nivel de grup, vanzarile au avansat cu 7,9%, la 14 miliarde de euro, de la 13 miliarde de euro, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Contributia vanzarilor internationale la total a crescut semnificativ in perioada mentionata, de la 53,7% la 56,2%. Divizia de hipermarketuri a grupului Metro, Real, a consemnat in trimestrul al doilea o crestere de 2% a volumului, la 2,4 miliarde euro, informeaza Mediafax.

Grupul Metro, care se afla in proces de achizitionare a diviziei din Germania apartinand companiei americane de retail Wall-Mart Stores, spera sa creasca astfel vanzarile magazinelor Real. Metro este prezent in Romania cu 23 de magazine Metro Cash&Carry si cu un hipermarket Real deschis la Timisoara. Pentru acest an, reprezentantii companiei intentioneaza inaugurarea altor cinci magazine.

Grupul a detinut si 11 magazine de tipul do-it-yourself Praktiker, care au iesit insa din portofoliul Metro prin vanzarea participatiei detinute la companie. La nivel global, Metro are in plan deschiderea mai multor unitati in acest an, pentru a putea concura cu marii rivali Carrefour SA si Tesco Plc.