Venitul net al companiei a crescut de la 1.39 de miliarde de dolari si 52 centi pe actiune, la 55 centi pe actiune si 1.9 miliarde de dolari. Venitul total pe ultimele trei luni a inregistrat de asemenea cresteri semnificative, cu 25%, ajungand de la 14.3 miliarde de dolari, pana la 17.8 miliarde dolari. Pentru urmatorul an fiscal, este estimata o crestere de la 9 pana la 11%, au specificat producatorii pastei de dinti Crest si cei ai gamei de machiaj CoverGirl.

Actiunile P&G au crescut spectaculos cu 4.7% , astfel, de la pretul de 2.62 dolari au ajuns la 58.55 dolari la Bursa din New York, inregistrand cel mai mare salt din luna mai a anului 2001.

Pentru viitorul an fiscal, pronosticurile P&G in ceea ce priveste castigurile sunt de 2.96 dolari pana la 3.00 dolari pe actiune, mai mult cu 12 pana la 14%. Analistii au estimat ca actiunile se vor situa la pretul de 2.99 de dolari. Excluzand achizitiile, vanzarile ar putea creste de la 4 pana la 6%, comparativ cu 7%, crestere inregistrata in urma cu un an, spun reprezentantii companiei.

In acest trimestru, vanzarile grupului P&G, incluzand sampoane si cosmetice, au crescut cu 9% pana la 5.4 miliarde de dolari. Vanzarile produselor pentru casa au crescut cu 9% pana la 4.3 miliarde de dolari in timp ce produsele pentru copii si familie au inregistrat si ele cresteri, cu 4%, ajungand la 3.1 miliarde de dolari.

Gillette este unul dintre principalii jucatori pe piata producatorilor de lame si aparate de ras, piata care valoreaza 5 miliarde de dolari, anual. In acest fel, compania P&G are posibilitatea de a se extinde la nivel international, inclusiv in America Latina sau India unde distributia de produse o urmareste pe cea a Colgate-Palmolive Co., cel mai mare producator mondial de pasta de dinti.

De la inceputul anului, vanzarile la aparate si lame de ras au crescut cu 5% ajungand la 1.16 miliarde dolari, au precizat reprezentantii companiei. Principala cauza este aceea ca distribuitorii au mai putin inventar de facut decat atunci cand Gilette era o companie independenta”. “Avem pur si simplu de-a face cu mai putin inventar decat facea Gilette”, a precizat directorul financiar al P&G, Clayton Daley, intr-un interviu. “Este un sistem mult mai eficient”, a declarat el.

Un brand de 1 mld. dolari

Daley a spus ca se folosesc cu 5% mai multe aparate si lame de ras. P&G a spus ca modelul de lame de ras Fusion aduce astfel “rezultate puternice”pe piata. In trei luni, aparatele de ras Gillette Fusion si Fusion Power au reprezentat 10.6% din actiunile din piata totala de aparate si lame de ras din S.U.A., in iunie ajungand sa detina 10.8% actiuni.

Preturile ridicate pot descuraja cumparatorii, spun analistii. Modelul Fusion propune un aparat de ras manual la pretul de 9.99 dolari iar versiunea cu baterii, la 11.99 dolari, comparativ cu pretul de 9.49 dolari pentru Gillette's Mach3 Turbo si 9.29 dolari pentru Gillette Sensor.

Intr-o conferinta a investitorilor, seful executiv al P&G, AG Lafley. Lafley a precizat in conferinta investitorilor ca “ma simt destul de bine pentru locul pe care ne situam”, adaugand ca se asteapta ca Fusion sa aduca anual un miliard de dolari din vanzari.

Compania a crescut preturile pentru unele produse in timpul trimestrului. Cresterea preturilor pentru majoritatea segmentelor au adaugat un punct la procentajul cresterilor din vanzari, au precizat reprezentantii P&G.