Decizia guvernului elvetian se refera la automobilele diesel care contin softul capabil sa reduca nivelul noxelor in timpul testarilor oficiale ale vehiculelor. Pe langa automobilele VW din categoria ”euro 5”, masura afecteaza si alte marci ale grupului, precum Seat si Skoda. Totusi, interdictia este limitata la vehiculele care ar urma sa fie vandute sau inmatriculate, ceea ce inseamna ca automobilistii care detin astfel de masini pot circula in continuare cu acestea, potrivit Mediafax.

Anuntul a venit dupa ce board-ul Volkswagen l-a numit pe Matthias Mueller, seful diviziei Porsche, in functia de director general al VW. Intre timp au aparut informatii ca autoritatile europene au stiut de acum cinci ani despre dispozitivele capabile sa modifice rezultatul testelor de poluare, iar Comisia Europeana a fost avertizata despre acest lucru acum doi ani.

Aceste sisteme au fost interzise de legislatia europeana in 2007, iar autoritatile nationale de reglementare au responsabilitati legale de a impune interdictia, ceea ce inseamna ca Germania nu a respectat legislatia UE. Un raport realizat in 2013 de Centrul pentru Cercetari Comune al Comisiei Europene a avertizat in legatura cu lacunele legislative si a cerut noi reglementari privind testarea in circulatie a vehiculelor, pentru a impiedica producatorii sa triseze.

Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) acuza grupul auto Volkswagen ca a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante. "Grupul auto german a instalat un software pentru a induce in eroare autoritatile americane in privinta emisiilor poluante", a anuntat Agentia americana pentru Protectia Mediului.

Citeste si:

Constructorul auto german a instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului.

Potrivit autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informatii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica daca in Germania sau in Europa exista probleme privind respectarea normelor de poluare, in contextul scandalului in care este implicat grupul auto Volkswagen in Statele Unite. Oficiali din Germania si Franta au cerut marti ca investigatiile referitoare la manipularea de catre Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel sa fie extinse la nivelul intregii industrii auto.

Volkswagen a anuntat ca a alocat 6,5 miliarde de euro in trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, in conditiile in care scandalul declansat in SUA se extinde. Grupul Volkswagen a folosit sisteme pentru manipularea emisiilor si pentru 2,8 milioane de vehicule diesel vandute in Germania, potrivit Ministerului german al Transporturilor.
In urma scandalului, directorul general al VW, Martin Winterkorn, si-a dat demisia, iar seful diviziei Porsche, Matthias Muller, a fost numit vineri CEO al grupului, cu rolul de a de a recastiga increderea clientilor si autoritatilor de reglementare.