Grupul franco-olandez Air France-KLM poarta discutii preliminare cu transportorul aerian de stat Alitalia, obiectivul pe termen lung al acestor discutii fiind fuziunea dintre cele doua companii aeriene. Presedintele francez, Jacques Chirac, si Premierul Italiei, Romano Prodi, s-au intalnit ieri, pe agenda discutiilor celor doi lideri fiind si eventuala fuziune dintre cele doua companii.

Air France-KLM detine deja o mica participatie in cadrul Alitalia si din acest motiv este preferata autoritatilor italiene in eventualitatea unei fuziuni. Cu toate acestea, Romano Prodi a declarat pentru presa franceza ca nu isi doreste ca aceasta fuziune sa reprezinte doar intregrarea Alitalia in cadrul grupului franco-olandez, ci ca doreste ca Italia sa joace un rol important in transportul aerian european.

Jean-Cyril Spinetta, directorul executiv al Air France a precizat citat de BBC ca o eventuala fuziune intre cei doi transportori ar aduce valoare ambelor companii, precizand insa ca Alitalia trebuie sa treaca printr-un amplu proces de restructurare pentru a isi reduce costurile prea mari.

Potrivit unui consultant angajat de autoritatile italiene pentru a analiza avantajele acestei fuziuni, compania de stat italiana ar fi dispusa sa isi imbunatateasca flota aviatica cu mai multe modele Airbus in eventualitatea in care Air France-KLM ar fi interesata de o fuziune.

Air France-KLM, lider la cifra de afaceri

Grupul Air France-KLM a fost desemnat pe locul intai mondial ca cifra de afaceri si pe locul intai european, ca trafic, in 2005-2006, informeaza NewsIn. Grupul Air France-KLM este constituit prin fuziunea, in 2004, a companiei franceze Air France cu cea olandeza KLM.

Citeste si:

Cifra de afaceri inregistrata de grupul de transport aerian in perioada 2005-2006 a fost de 21,44 miliarde de euro, in crestere cu 10,2%, comparativ cu perioada 2004-2005. Castigul net al grupului in perioada 2005-2006 a fost de 913 milioane de euro, in crestere cu 29,3%, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Din punctul de vedere al numarului de pasageri transportati, Air France-KLM ocupa, cu aproape 70 de milioane de pasageri transportati, in 2005, pozitia a treia dintre companiile membre ale Asociatiei Internationale pentru Transport Aerian (IATA), dupa American Airlines si Delta Air Lines. Din punctul de vedere al traficului, exprimat prin numarul de kilometri parcursi, Air France-KLM se afla pe locul doi, in 2005, dupa American Airlines, conform clasamentelor IATA.

Pentru transportul de marfuri grupul Air France-KLM ocupa locul doi, dupa American Federal Express, ca numar de tone transportate la un kilometru. Transportul de pasageri reprezinta 79% din cifra de afaceri, in 2005-2006 , transportul de marfuri 14%, iar activitatile de mentenanta 4%.

Flota grupului Air France-KLM este alcatuita dintr-un numar de 565 de aparate de zbor aflate in exploatare. Aparatele de zbor sunt si Boeing si Airbus, in proportie aproximativ egala. Acestea pleaca spre 225 de destinatii cu decolare de pe doua platforme: Roissy-Charles-De-Gaulle si Amsterdam-Schiphol.

Grupul Air France-KLM are 102 mii de salariati, dintre care 71.600 numai Air France. Cele doua companii care alcatuiesc grupul sunt membre ale Asociatiei Aeriene Mondiale Sky Team, care are zece membri printre care si Alitalia.