Creditorii Eurotunnel au votat in favoarea restructurarii financiare a companiei, propusa de conducerea acesteia, cu scopul de a evita aplicarea unui plan de redresare juridica asupra grupului care opereaza canalul de sub Marea Manecii, a declarat reprezentantul grupului, potrivit NewsIn.

Propunerile directorului general al grupului, Jacques Gounon, au fost aprobate de catre 28 din cei 53 de creditori, care reprezinta 72% din datorie, a mai declarat purtatorul de cuvant al grupului. Gounon a propus, in special, reducerea la jumatate a datoriei de peste noua miliarde de euro.

Un numar de 53 de institutii de creditare, ce reprezinta creante in valoare de 6,3 miliarde de euro, ar trebuie sa se pronunte referitor la planul de salvgardare prezentat la sfarsitul lunii trecute, de catre directorul Eurotunnel.

Citeste si:

Pentru a fi validat, planul ar trebui sa fie aprobat de o majoritate a creditorilor, cu conditia ca participantii la vot sa reprezinte cel putin doua treimi din cele 6,3 miliarde de euro pe care le insumeaza datoria.

Creditorii Eurotunnel, operatorul tunelului care leaga Marea Britanie de Europa pe sub Marea Manecii, s-au reunit, luni dimineata, pentru a vota propunerile de restructurare financiara, etapa cheie in prevenirea falimentului grupului indatorat. Fara acordul majoritatii creditorilor, compania Eurotunnel, care are o datorie de peste noua miliarde de euro, risca sa fie plasata in regim de redresare juridica.

Citigroup si Goldman Sachs, in asociere cu Deutsche Bank, au facut doua oferte separate pentru finantarea integrala a planului de restructurare a Eurotunelului, au spus, duminica, operatorii tunelului. Reprezentantii Eurotunel au spus ca ofertele facute de banci demonstreaza angajament si au declarat ca ofertele vor fi analizate de bancile care consiliaza Eurotunel, apoi vor fi examinate de comitetul de audit, inainte de a fi supuse votului consiliului de administratie.