Duran, care se afla intr-o vizita in India, s-a intalnit cu ministrul indian al comertului, Kamal Nath si cu alti oficiali, pentru a intelege viziunea guvernului indian in ceea ce priveste evolutia pe termen lung a investitiilor straine pe piata de retail, se precizeaza in Economic Times, potrivit NewsIn. Grupul Carrefour, care s-a aflat in discutii cu grupul Landmark Group, din Dubai, privind construirea a 200 de magazine in India, se va intalni si cu o serie de parteneri potentiali, printre care se numara si grupul Aditya Birla, a continuat cotidianul economic.

O purtatoare de cuvant a grupului Birla, care a achizitionat recent lantul de magazine Trinethra, din sudul Indiei, a refuzat sa comenteze aceste informatii. "Am declarat ca dorim sa devenim unul dintre cei mai importanti actori de retail din India si nu planuim realizarea unor parteneriate cu firme straine", a declarat aceasta. India permite grupurilor straine de retail sa detina aproximativ 51% dintr-o companie cu capital fix creata impreuna cu o firma din India.

Grupul american Wal-Mart intra pe piata din India in parteneriat cu cu grupul Bharti Enterprises iar alti operatori internationali de retail, printre care se numara si grupul britanic Tesco Plc au declarat ca doresc sa intre pe piata indiana. Compania britanica Marks & Spencer Plc, cea germana Metro Ag precum si grupul Shoprite Holdings sunt deja prezente pe piata indiana, iar firme locale, printre care se numara Reliance Industries Ltd., ITC Ltd. si Pantaloon Retail incearca sa tina pasul.

Industria indiana de retail este estimata la aproximativ 300 de miliarde de dolari, fiind preconizat ca aceasta va creste pana la 427 de miliarde de dolari pana in 2010, urmand a atinge pragul de 637 miliarde de dolari pana in 2015.