Compania Royal Dutch Shell a anuntat o crestere cu 2,6% a profiturilor din ultimul trimestru din 2006, depasind estimarile analistilor, datorita productiei mai mari si preturilor mai ridicate ale petrolului, informeaza NewsIn. Shell a precizat ca profitul net in functie de costul curent al ofertei din al patrulea trimestru, care se calculeaza prin scaderea schimbarilor valorii de inventar, a fost de sase miliarde de dolari.

Exluzand partile nonoperative, rezultatul a fost de 5,5 miliarde de dolari, peste estimarile medii de 2,216 miliarde de dolari, reiesite dintr-un sondaj Reuters la care au participat zece analisti. Al doilea gigant occidental dupa valoarea de piata, Shell a anuntat ca productia pentru al patrulea trimestru a crescut pana la 3,645 milioane de barili de petrol pe zi, de la 3,5 milioane de barili pe zi in aceeasi perioada a lui 2005.

Reprezentantii Shell au mai precizat ca vanzarea planificata a unei parti din control din proiectul gigant Sakhalin-2, din Rusia, catre Gazprom, va scadea baza rezervelor companiei cu 400 de milioane de barili si ca acest lucru se va reflecta in ciferele pentru rezerve din 2007.

Compania anglo-olandeza a mai anuntat ca rata de inlocuire a rezervelor, ce reiese din raportarea productiei Shell la noile descoperiri, a fost de 150% in 2006, acest rezultat incluzand proiectele petroliere din regiunile nisipoase.

Cu toate acestea, proiectele petrolierele din zonele nisipoase nu pot fi luate in calcul, potrivit regulilor stabilite de autoritatea financiara de control din SUA, Comisia de Valori si Schimburi(CVS). Shell nu a publicat rezultatele ajustate de CVS, care sunt cele mai urmarite de catre investitori.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri