Compania EADS, ce detine grupul de aviatie Airbus, a amanat anuntul privind planurile majore de restructurare, ce ar fi trebuit sa aiba loc astazi, anuntand ca statele europene nu au putut ajunge la un consens privind partajarea constructiei viitoarei aeronave A350.

"Ieri seara, pe data de 18 februarie, consiliul de administratie al EADS a intrerupt lucrul la planul sau de restructurare Power 8. intalnirea se va relua in urmatoarele zile pentru a se ajunge la un acord in ceea ce priveste partajarea transfrontaliera a constructiei aeronavei A350 XWB. Astfel, intrunirea consiliului de administratie a Airbus, planificata pentru 20 februarie, a fost amanata", a declarat EADS intr-un comunicat, citat de NewsIn.

Co-presedintele EADS si seful Airbus, Louis Gallois, a facut un apel la cele patru state implicate, Marea Britanie, Franta, Germania si Spania, sa ajunga rapid la un consens. "Am facut propuneri despre care cred ca sunt echilibrate, atat din punct de vedere industrial cat si tehnologic, acestea servind intereselor noastre de a deveni competitivi din punct de vedere economic. Sper ca vor ajunge in curand la un consens, caci avem mare nevoie de acest lucru. Airbus nu mai poate amana implementarea programului Power 8. in mod normal, angajatii nostri doresc sa stie soarta companiei pentru care lucreaza, care este strand legata de propriul viitor", reiese din comunicatul emis de Gallois. Planul de competitivitate, conceput de catre fostul presedinte Airbus, Christian Streiff, a fost preluat de succesorul acestuia, Louis Gallois.

Citeste si:

Prezentat la inceputul lui octombrie trecut, dupa noi intarzieri ale avionului gigant A380, "Power8" vizeaza reducerea costurilor "cu cel putin doua miliarde de euro pe an, incepand din 2010", scurtarea cu doi ani a ciclurilor de dezvoltare si o crestere de 20% a productivitatii. Planul trebuie sa permita generarea a cinci miliarde de euro de lichiditati, pana in 2010. Grupul urmareste mai ales sa-si "diminueze cu 30% costurile de functionare".

Producatorul de aeronave trebuie sa evalueze si activitatea celor 16 uzine din Europa, dintre care patru sunt in Franta si sapte in Germania. Airbus trebuie sa separe activitatile de baza de cele care ar trebui sa fie concesionate, mai ales in zonele care utilizeaza dolarul ca moneda de referinta, pentru a compensa intarirea euro.