Acestea au redus, totodata, profiturile operationale ale companiei-mama EADS cu 86%, pana la 399 milioane euro, a anuntat vineri EADS, informeaza NewsIn.

EADS a estimat ca anul acesta profitul operational va ramane la cote stabile, fiind incluse alte pierderi substantiale generate de Airbus.

EADS a precizat ca profitul net pentru 2006 a scazut cu 94%, de la 1, 676 miliarde de euro pana la 99 milioane de euro. Grupul a amanat in mod neasteptat anuntul legat de plata dividendului, delarand ca o decizie in acest sens va fi luata la urmatoarea sedinta a grupului. Problema dividendului s-a dovedit a fi sensibila din punct de vedere politic, avand in vedere ca Airbus a demarat un plan de restructurare ce presupune concedierea a 10.000 de lucratori.

Guvernul francez a declarat saptamana aceasta ca nu se asteapta sa primeasca dividendul pentru participatia de 15% detinuta din EADS. Profitul EADS a scazut drastic chiar daca veniturile au crescut cu 15%, pana la 39,434 miliarde euro, aici fiind inclusa o majorare cu 30% a veniturilor din activitatile de aparare, pana la 10,039 miliarde euro, depasind pentru prima data nivelul de zece miliarde euro.

Citeste si:

Profitul diviziei de aparare si securitate a crescut cu 73%, pana la 348 milioane de euro. EADS a precizat ca sustine in continuare planul sau de restructurare Power 8 redactat pentru Airbus, in ciuda presiunilor politice si a protestelor sindicale.

'Va mai trece ceva timp dar planul Power 8 va duce ma integrarea mai accentuata a diviziei Airbus, care va deveni mai eficienta", au declarat cei doi directori executivi ai EADS, Tom Enders si Louis Gallois, citati de NewsIn.

Airbus a fost grav afectat de intarzierile de productie ale programului sau de constructie a aeronavei gigant A380, de problemele legate de dezvoltarea noului sau avion de dimensiuni medii A350 si nivelul scazut al dolarului, ce favorizeaza rivalul Boeing.