Anul acesta, Wal-Mart a inregistrat o crestere a vanzarilor de 1%, spre deosebire de cea a concurentului sau, care l-a depasit cu un procent de 4,1. Preturile produselor comercializate de Wal-Mart vizate vor scadea cu 10—50%, fiind promovate de o noua campanie concentrata pe economisirea de bani pe fondul continuei cresteri a pretului benzinei. Programul de discount-uri de anul acesta il depaseste ca amploare pe cel din 2006, cand s-au facut reduceri de preturi la doar 11000 categorii de articole diferite.

“Vom continua sa ajutam familiile sa economiseasca mai multi bani, sa colaboram cat mai bine cu furnizorii importanti, sa reducem preturile de ambalare si sa coboram preturile de expediere a marfurilor pe masura ce vom dezvolta acest program in viitor”, a declarat directorul general al Wal-Mart, Bill Simon. Conform datelor furnizate de Federatia Nationala de Retail din Statele Unite ale Americii o familie obisnuita va cheltui, in medie, 563 de dolari (407 euro) pentru a se pregati de inceperea noului an scolar, cu aproximativ 7% mai mult decat anul trecut.

Noua strategie de vanzari a marelui retailer are mari sorti de izbanda, mai ales in conditiile in care hipermarketurile Wal-Mart au batut mereu moneda pe practicarea celor mai mici preturi. “Cumparatorii vor merge intotdeauna la Wal-Mart pentru ca acolo gasesc cele mai ieftine produse. Este important ca ei sa transmita mereu asta clientilor. Campania de reduceri de preturi este menita sa atinga atinga coarda sensibila a cumparatorilor”, crede Steven Baumgarten, analist financiar la firma de management financiar PNC, totodata actionara la Wal-Mart.

In luna aprilie, magazinele Wal-Mart au avut cea mai slaba performanta a vanzarilor din 1980 incoace, dar situatia s-a redresat in iunie, cand s-a inregistrat o crestere a acestora cu pana la 2,4%, un semn ca politica de reduceri de preturi este pe placul cumparatorilor. Valoarea actiunilor a scazut cu 2 centi, ajungand la 48,04 dolari (34,81 euro).