Producatorul englez, renumit pentru ciocolata Dairy Milk, guma Trident si bomboanele contra tusei Halls, a amanat luna trecuta vanzarea unitatii sale nord americane de bauturi pe fondul destabilizarii conditiilor de pe piata americana.

Oficialii Cadbury au anuntat recent scaderea profitului operational cu 6% pana la 180 milioane de lire sterline (267 milioane de euro) in perioada februarie-iunie, in mare parte cauzata de deprecierea monedei americane.

Analistii estimasera un profit operational intre 176 si 205 milioane de lire sterline (261 si 304 milioane de euro). Suma exclude rezultatele afacerii nord americane de bauturi, care include brand-uri ca Dr. Pepper, 7UP si Snapple.

“Demersurile pentru vanzarea diviziei nord americane de bauturi sunt inca valide si interesul in afacere ramane stabil”, au confirmat oficialii Cadbury, adaugand ca “in cazul in care conditiile pe piata nu vor fi favorabile vanzarii, vom opta pentru divizarea unitatii de bauturi”.

Planul Cadbury urmareste impartirea companiei in doua unitati si focalizarea pe divizia de dulciuri. Luna trecuta Cadbury anuntase demiterea a 7.500 de angajati ca parte a unei scheme de reducere a costurilor pentru obtinerea unor marje de profit mai ridicate decat ale competitorilor americani din industria dulciurilor.

Citeste si:

Marjele de profit ale companiei au fost afectate de investitia pentru intrarea Cadburry pe piata britanica de guma de mestecat, dar si de recenta majorare cu 20% a costurilor cu dulciurile Dairy Milk.

Preturile majorate ale dulciurilor Cadburry ar putea adauga 30-40 milioane de lire sterline in costurile anului financiar curent, insa compania nu va fi afectata ca rivalii sai, care prefera sa utilizeze lapte praf, inregistrand costuri de peste 50% in ultimele saptamani, a declarat CFO Ken Hanna.

Totusi, lansarea Cadburry pe piata gumelor de mestecat a dat roade, intrecand asteptarile oficialilor companiei, a declarat presedintele Todd Stitzer. Gamele lansate, Trident Splash si Trident Soft au adus companiei o cota de 10% din piata gumei de mestecat din Marea Britanie. Analistii sunt insa de parere ca marjele de profit nu vor inregistra reveniri spectaculoase in perioada urmatoare.

Referitor la posibila vanzare a afacerii nord americane de bauturi, pana in prezent aceasta a atras doua grupuri de fonduri private de investitii, Blackstone Group, Kohlberg Kravis Roberts si Lion Capital pe de o parte, si Bain Capital Partners, Thomas H. Lee Partners si TPG pe de alta parte.

Actiunile Cadbury au scazut in luna mai si continua sa urmeze un trend descendent, pe fondul estimarilor totale a vanzarilor companiei, care s-au redus de la 8 miliarde de lire sterline (11,86 miliarde de euro) la 7 miliarde de lire sterline (10,38 miliarde de euro), potrivit declaratiilor analistilor. S-a vorbit si despre o preluare a afacerii Cadburry cu dulciuri, dar speculatiile au fost inlaturate dupa achizitia diviziei de biscuiti a companiei franceze Danone de catre rivalul american Kraft.