Vice-presedinte senior al Pepsi-Cola Company, Pottasch a fost omul-cheie in conceperea campaniei publicitare din anii '60, “Pepsi Generation”, petrecand mai mult de cinci decenii ocupandu-se de imaginea publica a companiei-gigant. Pottasch a murit in somn, la Los Angeles, unde venise sa supervizeze turnarea unui nou clip publicitar pentru Pepsi.

Veteranul de la Pepsi-Cola si-a inceput cariera in 1957, intr-un moment dificil, cand Coca-Cola vindea de 6 ori mai mult decat Pepsi. Astfel, el a primit sarcina de a gasi o modalitate prin care Pepsi sa se diferentieze de un produs foarte asemanator precum Coca-Cola. Lansata in 1963, campania “Pepsi Generation” a revolutionat industria publicitara, punand accent pe insusirile consumatorului, si nu pe cele ale produsului in sine. “Pepsi era tanar, plin de viata, iar cei care il consumau erau oameni tineri, dar si mai tineri ca suflet, ca spirit si in inima”, era de parere Pottasch.

Campania publicitara s-a bucurat de un succes rasunator, identificandu-se tot mai mult cu tinerii si cu cultura pop, ceea ce a dus la conturarea unui segment de consumatori bine definit. Mai mult decat atat, generatia “Baby-Boom”, a celor nascuti intre 1940 si 1960 in Statele Unite ale Americii, a ajuns sa fie cunoscuta, peste ani, sub denumirea de “Pepsi Generation”, gratie impactului avut de campania conceputa de Pottasch. “Am fost foarte curajosi atunci cand ne-am gandit sa <ne asumam> o intreaga generatie, mai ales ca nu stiam ce va iesi. Baby-Boom a devenit Pepsi Generation”, a spus Pottasch.

Citeste si:

Peste 20 de ani, in 1984, publicitarii de la Pepsi-Cola s-au gandit sa reinnoiasca sloganul in “The Choise of a New Generation” si sa asocieze imaginea bauturii racoritoare cu muzica. Astfel, au aparut spoturi publicitare cu Michael Jackson, Madonna, David Bowie, vedete-emblema pentru tinerii din anii '80. Intamplarea cu parul lui Michael Jackson luand foc la turnarea unui spot publicitar pentru Pepsi a facut inconjurul lumii, iar numele lui Pottasch a fost tot mai des asociat cu acest incident.

In 1991, marele publicitar a anuntat ca se retrage din activitate, dar a continuat sa lucreze indeaproape cu managerii companiei pana in momentul mortii sale. Daca inainte de venirea sa in companie Pepsi vindea de 6 ori mai putin decat Coca-Cola, in prezent marile marci rivale sunt pe picior de egalitate, ca rezultat al succesului strategiilor publicitare gandite de Pottasch. De altfel, el credea ca “Pepsi Generation” a fost momentul culminant al carierei sale, dar si o deschidere catre alte mari reusite ale companiei.