Alan M. Pottasch, cel care a intrat in istorie drept parintele Pepsi Generation, a murit vineri la varsta de 79 de ani, informeaza editia online a New York Times.
Vice-presedinte senior al Pepsi-Cola Company, Pottasch a fost omul-cheie in conceperea campaniei publicitare din anii '60, “Pepsi Generation”, petrecand mai mult de cinci decenii ocupandu-se de imaginea publica a companiei-gigant. Pottasch a murit in somn, la Los Angeles, unde venise sa supervizeze turnarea unui nou clip publicitar pentru Pepsi.

Veteranul de la Pepsi-Cola si-a inceput cariera in 1957, intr-un moment dificil, cand Coca-Cola vindea de 6 ori mai mult decat Pepsi. Astfel, el a primit sarcina de a gasi o modalitate prin care Pepsi sa se diferentieze de un produs foarte asemanator precum Coca-Cola. Lansata in 1963, campania “Pepsi Generation” a revolutionat industria publicitara, punand accent pe insusirile consumatorului, si nu pe cele ale produsului in sine. “Pepsi era tanar, plin de viata, iar cei care il consumau erau oameni tineri, dar si mai tineri ca suflet, ca spirit si in inima”, era de parere Pottasch.

Campania publicitara s-a bucurat de un succes rasunator, identificandu-se tot mai mult cu tinerii si cu cultura pop, ceea ce a dus la conturarea unui segment de consumatori bine definit. Mai mult decat atat, generatia “Baby-Boom”, a celor nascuti intre 1940 si 1960 in Statele Unite ale Americii, a ajuns sa fie cunoscuta, peste ani, sub denumirea de “Pepsi Generation”, gratie impactului avut de campania conceputa de Pottasch. “Am fost foarte curajosi atunci cand ne-am gandit sa <ne asumam> o intreaga generatie, mai ales ca nu stiam ce va iesi. Baby-Boom a devenit Pepsi Generation”, a spus Pottasch.

Peste 20 de ani, in 1984, publicitarii de la Pepsi-Cola s-au gandit sa reinnoiasca sloganul in “The Choise of a New Generation” si sa asocieze imaginea bauturii racoritoare cu muzica. Astfel, au aparut spoturi publicitare cu Michael Jackson, Madonna, David Bowie, vedete-emblema pentru tinerii din anii '80. Intamplarea cu parul lui Michael Jackson luand foc la turnarea unui spot publicitar pentru Pepsi a facut inconjurul lumii, iar numele lui Pottasch a fost tot mai des asociat cu acest incident.

In 1991, marele publicitar a anuntat ca se retrage din activitate, dar a continuat sa lucreze indeaproape cu managerii companiei pana in momentul mortii sale. Daca inainte de venirea sa in companie Pepsi vindea de 6 ori mai putin decat Coca-Cola, in prezent marile marci rivale sunt pe picior de egalitate, ca rezultat al succesului strategiilor publicitare gandite de Pottasch. De altfel, el credea ca “Pepsi Generation” a fost momentul culminant al carierei sale, dar si o deschidere catre alte mari reusite ale companiei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri