Cel mai mare operator aerian al Marii Britanii, British Airways si operatorul national al Coreei de Sud, Korean Air, au pledat vinovati in acuzatiile de conspiratie antitrust, recunoscand ca au complotat cu rivalii in stabilirea suprataxei cargo si de alimentare cu combustibil, care au fost adaugate pretului biletelor de calatorie ca raspuns la cresterea pretului petrolului. Aceasta se traduce prin costuri mai ridicate pentru transporturile international aeriene, dar si pentru pasageri.

Amenzile pentru cei doi operatori au fost reduse datorita cooperarii acestora cu Departamentul de Justitie american, Korean Airlines fiind amendata initial la un tarif dublu, in timp ce British Airways se facea susceptibila de plata a aproximativ 900 milioane de dolari.

“Orice comportament anticompetitiv trebuie condamnat atat la British Airways, cat si in cazul altor companii. Nu vom tolera acest lucru”, a declarat Willie Walsh, CEO British Airways, dupa stabilirea procedurilor judecatoresti.

Citeste si:

In mod similar, Korean Air a lansat o declaratie in care specifica aderarea la politicile antitrust, luand masuri pentru ca situatia sa nu se mai repete in viitor. In schimb, nici una dintre cele doua companii implicate nu a dat detalii despre extensia cooperarilor si implicit a acestei practici in industria aviatica.

In luna august, autoritatile londoneze au anuntat amenzi de 246 milioane de dolari pentru British Airways intr-o alta investigatie paralela, de data aceasta trans-atlantica, care implica Virgin Atlantic. Operatorul american nu se va preta insa la plata unei amenzi datorita raportarii comportamentului sau neadecvat autoritatilor.

In intervalul 2004-2006, suprataxa pe combustibil s-a majorat de 12 ori, de la 10 dolari la 120 de dolari pentru un bilet dus-intors pentru un zbor lung cu British Airways sau Virgin.