Miscarea face parte din planul companiei de a controla un sfert din piata locala de profil, in conditiile in care doi dintre marii sai rivali, Coca-Cola si Danone, detin deja cote de piata mai mari decat Nestle. Achizitia face ca gigantul elvetian din FMCG sa devina proprietarul a 61,7% dintre actiunile companiei de apa minerala.

Piata de profil se dovedeste a fi deosebit de atractiva, elvetienii consumand peste 127 de litri de apa imbuteliata anual, aceasta inregistrand cresteri de 1-2 procente in fiecare an, mai mult decat media europeana. Oficialii Nestle spera ca preluarea companiei Henniez va genera o triplare a volumului de vanzari, apa produsa de aceasta fiind recunoscuta peste tot in lume datorita proprietatilor sale curative.

Henniez, distribuitor al Granini, marca numarul 1 din Europa pe piata sucurilor naturale, a inregistrat, anul trecut, un volum al vanzarilor de peste 126 de milioane de euro (92,3 milioane de euro), mult mai mare decat cel raportat de divizia de apa minerala a Nestle, de aproape 64 de milioane de dolari (46,9 milioane de euro). De asemenea, Henniez are peste 270 de angajati si comercializeaza apa minerala sub brandul Cristalp, dar si sub propriul brand.

“Aceasta tranzactie asigura perenitatea traditiilor companiei noastre si a insusi brand-ului Henniez. Am gasit in Nestle un partener de incredere pentru atingerea acestor obiective”, a declarat Nicolas Rouge, unul dintre marii fosti actionari la compania producatoare de apa imbuteliata.

Citeste si:

Gigantul elvetian detine deja in portofoliul sau marci puternice de apa minerala, precum Nestle Pure Life, Poland Spring si Deer Park, ale caror rivali sunt Aquafina de la PepsiCo si Dasani de la Coca-Cola Co. La sfarsitul lunii trecute, reprezentantii grupului elvetian au declarat ca se asteapta ca volumele de vanzari la marcile sale de apa imbuteliata sa se majoreze semnificativ in urmatoarele luni, pe masura ce cifrele obtinute pana in prezent sunt comparabile cu cele din aceeasi perioada a anului trecut.

La inceputul lunii trecute, Nestle a fost implicat intr-un scandal in urma caruia Pepsi-Cola a fost nevoit sa recunoasca faptul ca Aquafina, cea mai vanduta apa imbuteliata din SUA, provine dintr-o sursa de apa potabila publica. Compania elvetiana a decis sa schimbe etichetele apei pe care o produce, precizand clar daca aceasta provine dintr-o sursa municipala sau daca izvoraste din pamant. Pure Life este singura marca de apa din portofoliul grupului elvetian care foloseste apa din surse publice, fara ca oficialii sa dezvaluie cat la suta din totalul de apa este recoltat de la robinet.

Anul acesta, Nestle a investit peste 8 miliarde de dolari (5,8 miliarde de euro) in diferite achizitii, dintre care cea a companiei Gerber, liderul de pe piata alimentatiei destinate sugarilor, este cea mai importanta, intrucat aceasta miscare a propulsat grupul elvetian pe pozitia intai in topul liderilor mondiali de pe piata alimentelor.

Pe primul semestru, cel mai mare producator alimentar a afisat o crestere de 18,4% a profitului net, pana la 4,9 miliarde de franci elvetieni (4,1 miliarde dolari) si a anuntat ca este posibil sa depaseasca propriile previziuni pentru intregul an. Actiunile companiei au inregistrat cea mai mare urcare pe o piata europeana in general slaba.