Jose Luis Duran a confirmat tintele Carrefour in aceeasi zi in care rivalii de la Metro si Sainsbury au publicat date incurajatoare privind vanzarile din al patrulea trimestru.

"Dupa vanzarile bune din al patrulea trimestru confirmam estimarile privind cresterea cu 6,4% a vanzarile pe anul 2007, la rate de schimb constante", a declarat Duran in cadrul unei conferinte tinuta de supermarketul LSA si firma de consultanta Ineum.

Acesta a fost "mai mult decat relaxat" in ceea ce priveste perspectiva pe anul 2008, a adaugat acesta.

"Nu exista niciun motiv pentru care grupul sa-si schimbe obiectivele de crestere a vanzarilor fara a face achizitii cu 6-8%", a spus directorul executiv.

Duran a refuzat sa ofere date exacte inainte de 23 ianuarie, cand vor fi publicate oficial de catre Carrefour.

Carrefour a avut nevoie de un al patrulea trimestru productiv pentru a-si putea indeplini obiectivele pe 2007.

Vanzarile pe noua luni, datorate competitiei acerbe a preturilor in Franta, au crescut cu doar 6% la rate constante de schimb.

Citeste si:

Duran a confirmat ca trimestrul al patrulea a fost martorul unei reintoarceri a inflatiei preturilor in Franta, cea mai mare piata a companiei, asteptandu-se ca acest lucru sa continue in 2008, in ciuda reformelor guvernamentale menite a stabiliza preturile.

"Am asistat la aparitia inflatiei in trimestrul al patrulea. Pentru Carrefour, nivelul inflatiei a fost de 1%", a precizat Duran.

"Cred ca va exista o inflatie in 2008, din cauza cresterii preturilor la materia prima", a adaugat acesta, fara a oferi alte detalii.

Intrebat daca preturile crescute ar putea contribui la dezvoltarea puternica a magazinelor de discount in Franta, Duran a fost precaut.

Acesta a atribuit recenta crestere a cotei de piata a magazinelor de discount deciziei unor distribuitori de marfuri de a permite ca produsele lor sa fie vandute prin intermediul lantului german de magazine, Lidl.

Duran a respins speculatiile ce vorbeau despre o vanzare iminenta a diviziei de discount a Carrefour, ED si Dia.