"Suntem gata sa prezentam rapid o oferta ferma, in parteneriat cu un grup de investitori italieni", a precizat compania privata Air One, intr-un comunicat.

Seful bancii Intesa Sanpaolo, Corrado Passera, care este partener al companiei Air One in demersul achizitiei Alitalia, a afirmat ca "investitorii din Lombardia (regiune din nordul Italiei, cu capitala la Milano n.r.) au un mare interes fata de achizitia companiei".

Inceperea negocierilor de catre statul italian, care doreste sa vanda participatia sa de 49,9% in cadrul companiei Alitalia grupului Air France - KLM, a suscitat critici la nivelul clasei politice si patronatelor italiene, inclusiv din partea Air One.

Ministrul economiei, Tommaso Padoa-Schioppa, a raspuns acestor critici duminica, reprosand companiei italiene si partenerului ei, Intesa Sanpaolo, ca nu a prezentat oferta de achizitie in iulie 2007, cand aceasta ar fi fost singura in cursa, sau in decembrie, cand a aparut propunerea Air France -KLM.
Air One a facut recent un recurs in justitie, care va fi examinat marti, pentru a putea fi in masura sa prezinte o oferta ferma concurentilor de la Air France -KLM.

Citeste si:

Compania franco-olandeza a inceput de doua luni negocierile cu Alitalia - care urmeaza sa se incheie la mijlocul lunii martie - si urmeaza sa prezinte o oferta ferma asupra careia guvernul italian va trebui sa se pronunte, in ciuda crizei politice actuale, a spus Padoa-Schioppa.

"Intr-o situatie critica si urgenta, guvernul aflat la putere are datoria sa decida in termenul prevazut. Limitarea la afacerile curente nu inseamna amanarea deciziilor imposibil de luat mai tarziu", a declarat ministrul duminica, pentru Il Sole 24 Ore.

O parte a clasei politice italiene, mai ales partidele de dreapta din nordul tarii, spera sa evite vanzarea Alitalia grupului Air France - KLM, care presupune reducerea rolului aeroportului Milano-Malpensa.