Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) raportat de Electrolux, numarul doi mondial in sectorul de electrocasnice, a crescut usor, la 2,01 miliarde de coroane suedeze, fata de doua miliarde coroane suedeze acum un an, comparat cu estimarile al zece analisti chestionati de Reuters, de 1,74 miliarde coroane suedeze.

Firma, ce include marci precum AEG, Zanussi si Frigidaire, precum si marca cu propriul nume, a precizat ca incertitudinile privind economia globala au facut dificile estimarile pentru 2008.

Firma a anuntat ca se asteapta ca lansarea in 2008 a Electrolux ca marca importanta in America de Nord sa aiba un impact negativ asupra rezultatelor pe tot anul din cauza costurilor initiale de piata.

"Mai mult, operatiunile din Europa vor fi afectate in mod negativ de costurile ridicate legate de lansarea produselor, precum si de programul de reducere a costurilor", anunta Electrolux.

Citeste si:

Vanzarile trimestriale ale Electrolux au scazut usor la 27,64 miliarde coroane, de la 27,89 miliarde coroane acum un an, fata de 27,83 miliarde coroane estimate de analisti.

Firma a propus dividende in valoare de 4,25 coroane pe actiune in 2007, fata de 4 coroane pe actiune in 2006, comparat cu estimarile analistilor de 4,17 coroane.

Firma Whirlpool, numarul unu mondial in industria de electrocasnice si rivalul direct al Electrolux, a anuntat rezultate neasteptat de bune, pe fondul celui mai puternic declin al cererii in industria de electrocasnice.

Whirlpool estimeaza o cerere slaba in SUA si Europa, si vanzari robuste pe pietele emergente.