Puma AG a estimat vanzari robuste in 2008 datorita Jocurilor Olimpice de la Beijing si a Campionatului European de fotbal, dupa ce castigurile operationale ale companiei au crescut cu mai mult de o cincime in trimestrul al patrulea din 2007.

Puma a inregistrat vanzari crescute in Europa si Asia, si-a deschis noi magazine si si-a imbunatatit marjele la incaltaminte si imbracaminte in trimestrul al patrulea, vanzarile crescand cu 10,3% la 504,5 milioane euro.

"Inceputul anului 2008 a fost excelent pentru Puma", a declarat directorul executiv Jochen Zeitzt.
Compania Puma, cu sediul in orasul german Herzogenaurach, a fost principalul sponsor in Cupa Africii la fotbal anul acesta.

Zeitz a declarat ca viitoarele comenzi au crescut cu 10% datorita Jocurilor Olimpice de la Beijing si Campionatului European de fotbal ce vor avea loc in 2008.

Acesta a declarat ca Puma se asteapta la o crestere de pana in 5% anul acesta.

Castigurile EBIT sunt asteptate sa creasca, insa marja EBIT va scadea sub nivelul din 2007 de 15,7% datorita cheltuielilor companiei pentru extinderea activitatilor si participarea in cadrul evenimentelor sportive.

Compania franceza Pinault-Printemps-Redoute (PPR), detinatoare a firmei Gucci, ce detine o participatie de 65% in Puma, a anuntat luna trecuta o crestere de 15% a vanzarilor datorita preluarii Puma in 2007.

Zeitz a adaugat ca Puma planuieste sa plateasca un dividend de 2,75 euro pe actiune pentru anul trecut, cu 10% peste cel din 2006.

Puma a cumparat 150.000 de titluri de trezorerie in ianuarie si februarie contra sumei de 41,6 milioane euro, continuand sa cumpere si in 2008.

In trimestrul al patrulea criza ce a afectat compania americana de echipament sportiv Footlocker a influentat si divizia Puma din SUA.

Zeitz a declarat ca divizia Puma din SUA ar putea inregistra rezultate mai bune in trimestrul al doilea din 2008.

Director executiv al Puma din 1993, Zeit doreste sa transforme compania intr-una din cele mai cunoscute marci germane in strainatate.

Puma este inca in urma rivalilor Adidas si Nike, ce inregistreaza fiecare de cinci ori mai multe vanzari ca firma germana.