"Este pur si simplu imposibil sa continuam negocierile cu OHB", compania mama a MT Aerospace, a declarat joi patronul Airbus, Tom Enders, in legatura cu uzinele din Varel, Nordenham si Augsbourg din Germania. Mica societate, aleasa in luna decembrie a anului trecut ca "un cumparator preferential", nu a oferit o solutie industriala si economica viabila, a explicat acesta.

In schimb, discutiile continua cu compania franceza Latécoere si cu compania engleza GKN, alese pentru achizitionarea fabricilor din Méaulte si Saint-Nazaire-ville, respectiv Filton, in Marea Britanie, a precizat un purtator de cuvant al companiei Airbus, Rainer Ohler. Acordurile ar trebui sa fie incheiate in aceasta vara, asa cum se prevedea initial.

Vanzarea celor sase uzine specializate in industria aeronautica se inscrie intr-un plan de restructurare economica a Airbus, Power8, anuntat in februarie 2007, in urma intarzierilor livrare a modelului A380 si din cauza costurilor viitorului model A350 XWB, ce urmeaza sa fie lansat in 2013.

Pentru moment, volatilitatea pietelor financiare si scaderea continua a dolarului, la aproape 1,60 dolari/euro fata de 1,35 dolari/euro in momentul lansarii planului, au ingreunat negocierile cu cumparatorii.

Citeste si:

In cadrul unui interviu acordat joi cotidianului Le Figaro, Louis Gallois, presedintele Grupului European de Aeronautica si Aparare (EADS), compania mama a Airbus, a mentionat ca "posibilii cumparatori gasesc din ce in ce mai dificil finantarea necesara. Noi le cerem, printre altele, sa isi asume in parte riscurile deprecierii dolarului. Cursul actual nu le usureaza decizia".

Airbus nu renunta insa la ideea de a vinde cele trei uzine din Germania.

"Pana ieri seara, am negociat cu compania OHB. De acum inainte vom incerca sa gasim un alt investitor", a mai spus Ohler. Intrebat in legatura cu posibilitatea unei cumparari de catre compania americana Spirit, care a care a fost mentionata inainte, acesta a declarat ca " totul este posibil".