Inaugurarea terminalului s-a dovedit a fi un dezastru public pentru British Airways (BA), care spera ca noua cladire sa fie raspunsul numeroaselor critici venite ca urmare a suprasolicitarilor de pe aeroportul principal din Londra.

Compania aeriana a trebuit sa anuleze 67 de zboruri sambata si inca 37 duminica, din cauza sistemului de preluare a bagajelor care nu a functionat dupa deschiderea de joi a Terminalului 5.

BA, ce obisnuia sa se caracterizeze drept "compania aeriana favorita la nivel mondial", a anuntat sambata ca 15.000 de bagaje, ai caror posesori renuntasera sa mai astepte, sunt inca in terminal.
Potrivit unui purtator de cuvant al BA, de la deschiderea Terminalului 5 un total de 225.000 bagaje au trecut cu succes prin terminal. De la inaugurare si pana la sfarsitul acestui weekend, au fost anulate 243 de zboruri, dintr-un total de 1.320.

Compania aeriana intentioneaza, in continuare, sa incheie a doua faza a transferarii catre noul terminal de la Terminalul 4 de pe Heathrow la sfarsitul lunii aprilie. Pana atunci, BA planuieste sa transfere peste 90% din operatiunile de pe Heathrow catre noul terminal.

Citeste si:

Directorul executiv al British Airways, Willie Walsh, si-a cerut scuze pentru situatia creata. Compania aeriana trebuie acum sa suporte compensari serioase catre pasagerii care au fost nevoiti sa-si petreaca noptile la hotel.

Compania aeriana a anulat 68 de zboruri joi si 72 vineri.

Terminalul 5 este cel mai mare spatiu de imbarcare din Marea Britanie, iar suprafata sa echivaleaza cu cea a 50 de terenuri de fotbal. Acest terminal a fost gandit ca o solutie pentru combaterea intarzierilor regulate de pe Heathrow.

British Airways a investit luni de zile in promovarea terminalului, prevazut cu magazine de lux si restaurante, deschiderea sa atragand fotografi si jurnalisti din intreaga lume.