Bombardier, cel mai mare producator de trenuri de pasageri si al treilea constructor de aeronave din lume, a castigat 218 milioane dolari, sau 12 centi/actiune, in trimestrul incheiat la 31 ianuarie, in urcare fata de rezultatele din acelasi trimestru al anului precedent, de 112 milioane dolari, adica 6 centi/actiune.

Analistii chestionati de Reuters Estimates se asteptau ca Bombardier sa castige 8 centi/actiune in acest trimestru, inaintea elementelor unice.

Bombardier a anuntat o crestere a veniturilor de 19,2%, la 5,27 miliarde dolari, fata de 4,42 miliarde dolari in aceeasi perioada din 2006, bazate in principal pe o imbunatatire a afacerii si pe livrarile de aeronave pentru transport regional. Analistii au estimat o valoare de 4,89 miliarde dolari.

"Popularitatea ridicata a produselor noastre constituie principalul factor care a condus la succesul inregistrat in acest an. Rezervele noastre au crescut substantial, atingand nivele maxime istorice pentru ambele grupuri", arata o declaratie a presedintelui si directorului executiv, Laurent Baudoin.

Citeste si:

"Pozitia lichiditatii noastre este solida, iar profitabilitatea a continuat sa creasca, cata vreme ne-am concentrat atentia asupra costurilor. La Bombardier Aerospace, atat aeronavele business cat si cele pentru transporturi regionale au avut parte de o cerere puternica, dovedita de un numar exceptional de comenzi nete", a adaugat Baudoin.

La finalul lunii noiembrie, Bombardier a urcat rata productiei pentru modele sale CRJ700 si CRJ900 la o aeronava la trei zile, de la una la patru zile.

Analistii se asteptau ca Bombardier sa elaboreze planurile de lansare a proiectului de dezvoltare in valoare de 3,2 miliarde dolari a aeronavei seria C de 110-130 locuri.

Bombardier cauta clienti care sa ii ofere cele 50-100 de comenzi stabile de care ar avea nevoie pentru a demara proiectul de dezvoltare al aparatului de zbor.